مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۲۲ واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته جهانی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه برای احداث ۲۲ واحد مسکن ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، گفت: ۱۵ واحد در زنجان، ۵ واحد در خدابنده، یک واحد در طارم و یک واحد در ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

او بابیان اینکه تامین مسکن برای خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر اولویت اصلی بهزیستی است، افزود: در مناطق روستایی استان زنجان نیز ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده است که ۱۵۳ مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

محمدی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص مناسب سازی واحد‌های مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: سهم استان زنجان از این تفاهم‌نامه مناسب‌سازی حدود ۲۰۰ واحد مسکونی معلولین طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور است که این مهم در حال انجام است.

او ادامه داد: اقدام به موقع سریع و جهادی در دسترس پذیری و مناسب سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب سازی و جلوگیری از موازی کاری‌های موجود از اهداف اختصاصی مناسب سازی مسکن مددجویی است.

مدیرکل بهزیستی گفت: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق معلولان، افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‌شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کردند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.