سرمای کوهستان‌های زنجان در فصول سرد سال مثال‌زدنی است، بنابراین تامین انرژی در روستا‌های این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، روستای کهاب که در ۵۵ کیلومتری شهر زنجان  و در دهستان زنجانرود پائین واقع شده است  و بالغ بر ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، یکی از روستا‌هایی است که اهالی آن  از داشتن نعمت گاز طبیعی محروم هستند.
 
خانم مقدسی یکی از اهالی این روستا می گوید: چند سالی می شود که لوله‌های گاز از زیرزمین این روستا رد می شود، اما هنوز اهالی روستا از نعمت گاز طبیعی بی نصیب هستند.

آقای مولایی هم که از دیگر ساکنین روستای کهاب است، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: نداشتن گاز یکی از عواملی است که زندگی در روستا را برایمان سخت کرده است، ما همچنان برای تامین گرمایش خانه هایمان مجبور به استفاده از کپسول گاز و بخاری‌های نفتی هستیم.

اهالی روستا گلایه‌مند از بی نتیجه ماندن تلاش هایشان برای لوله کشی گاز به روستایشان هستند.

برای پیگیری مشکل اهالی این روستا با آقای رابطی مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان تماس گرفتیم.

او در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: هم اکنون از مجموع ۹۱۱ روستای استان زنجان با همت و تلاش بی وقفه مسئولین ۵۹۳ روستا به شبکه گازرسانی استان زنجان متصل شده اند.

رابطی بابیان اینکه مقدمات گازرسانی به ۵۳ روستا انجام گرفته و در دست اقدام است، گفت: ۸۶ روستا نیز در مرحله طراحی برای گازرسانی هستند.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: با تحت پوشش قرار دادن این ۵۳ روستا ۴ هزار و ۶۸۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد و اگر طبق برنامه این طرح را تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسانیم ۹۲ درصد از کل جمعیت روستایی استان زنجان به گاز طبیعی دسترسی خواهند داشت.

او در رابطه با مشکل نبود گاز در روستای کهاب هم گفت: طرح گازرسانی به این روستا جزء برنامه‌های آتی شرکت گاز زنجان می‌باشد.

رابطی در خصوص ادعای اهالی روستا در باب رد شدن لوله گاز از زیرزمین روستای کهاب گفت: این‌ها لوله‌های فشار قوی‌ای هستند که مسیر عبور گاز‌های صادراتی است و ارتباطی به لوله کشی گاز شهری ندارد.

او ادامه داد: اولویت شرکت گاز استان زنجان برای گازرسانی در روستا‌ها براساس تعداد خانوار آن روستا طراحی و برنامه ریزی می‌شود که جمعیت روستای کهاب کمتر از ۲۰ خانوار می‌باشد.

رابطی با بیان اینکه بحث دیگر در اولویت بندی گازرسانی به روستا‌ها در استان زنجان تامین بودجه است، گفت: سرانه دریافتی ما برای هر انشعاب فقط ۱۲ میلیون تومان است و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که با کمبود بودجه مواجه نشویم.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.