دبیر رویداد بازی‌های جدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جزئیات بازی جدی سال / «سردار» چه ویژگی‌هایی دارد؟

نصیری درباره جزئیات بازی «سردار» که در رویداد بازی های جدی سال به عنوان بازی برتر انتخاب شده توضیحاتی را ارائه داد.

حامد نصیری دبیر رویداد جایزه بازی‌های جدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات بازی سردار اظهار کرد: ما گونه‌ای از بازی‌ها را به اسم بازی جدی داریم که هدف آن‌ها تنها سرگرمی نیست و اهداف دیگری مانند آموزش، درمان و ... را نیز دارند.

دبیر رویداد جایزه بازی‌های جدی افزود: بر همین اساس یک رویدادی را هر ساله به جهت حمایت از این بازی سازان برگزار می‌کنیم و بازی‌هایی را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: هر سال یک بازی به عنوان بازی جدی سال معرفی می‌شود و ۲۰ میلیون تومان هم به جهت توسعه خود هدیه دریافت می‌کند. امسال هم طیف زیادی بازی در این جشنواره داشتیم و بازی «سردار» به عنوان بازی جدی سال معرفی شد.

گردش در موزه ستارخان تبریز با انجام بازی

دبیر رویداد جایزه بازی‌های جدی با بیان اینکه شخصیت سردار همان سردار ملی، یعنی ستارخان است افزود: یک موزه در تبریز برای ستارخان وجود دارد و در این بازی به جای نگاه کردن به موزه، افراد درگیر یک داستان هم می‌شوند. کاربران به کمک تلفن همراه خود بازی می‌کند و موارد گفته شده در بازی را انجام می‌دهد.

نصیری بیان کرد: کاربران به کمک این بازی تجربه جالب تری را از بازدید موزه به دست می‌آورند و این بازی برای موزه ستارخان اجرایی شده و تیم سازنده این ظرفیت را دارد که برای سایر موزه‌ها هم این گونه بازی‌ها را بسازد.

دبیر رویداد جایزه بازی‌های جدی افزود: این ورژن فقط برای بازی با تلفن همراه هوشمند و تبلت است و قابلیت اجرا در کنسول‌های بازی و pc را ندارد.

وی گفت: ما سه شاخص فنی بودن، علمی بودن و تجاری بودن را برای داوری بازی‌ها داریم و بر اساس این سه شاخص از بین ۷۵ اثر معرفی شده، بازی «سردار» عنوان اول را کسب کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار