استاندار کرمانشاه با اشاره به قرارگیری یازده شهرستان استان در وضعیت "زرد" کرونا گفت : طبق تصمیم ستاد کرونای استان، محدودیت تردد شبانه همچنان در این شهر‌ها مانند شهر‌های با وضعیت "نارنجی" پابرجا خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت : خوشبختانه پس از ماه‌ها تلاش و اعمال محدودیت و ... سیر کرونا در استان کاهشی شده و خوشبختانه در شبانه روز گذشته حتی یک مورد فوت براثر کرونا براساس معیار‌های تشخیصی قطعی در استان نداشتیم.

او گفت : یک ماه پیش روزانه حدود ۲۴ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دادند، یعنی در هر ساعت یک فوتی داشتیم و امروز به جایی رسیدیم که در ۲۴ ساعت یک مورد فوت هم گزارش نشده که جای خوشحالی و تقدیر از کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم استان دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: امروز بیشتر شهرستان کرمانشاه در وضعیت "زرد" کرونا قرار دارند و تنها سه شهرستان کنگاور، سنقر و کلیایی و پاوه در وضعیت "نارنجی" هستند.

بازوند افزود: ۹ مرکز استان در کشور در وضعیت "زرد" کرونا قرار دارند که کرمانشاه یکی از آن‌ها است.

او ادامه داد: مردم باید بدانند این وضعیت به راحتی به دست نیامده و ماه‌ها تلاش و اعمال محدودیت و اجرای طرح صورت گرفته، بنابراین نباید با بی توجهی این دستاورد را از بین برد.

استاندار کرمانشاه افزود: وضعیت کرونا به شدت شکننده است و همه چیز بستگی به رفتار بهداشتی مردم دارد و اگر مردم غفلت کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی بی توجه شوند، همه چیز ظرف چند روز به حالت قبل برگشته و کرمانشاه دوباره "قرمز" می‌شود.

بازوند با بیان اینکه محدودیت شهر‌های زرد و نارنجی از قبل مشخص شده، گفت: امروز تصمیمی که گرفته شد این است که محدودیت تردد شبانه در شهر‌های زرد همانند شهر‌های نارنجی ادامه داشته باشد، بنابراین در کرمانشاه و دیگر شهر‌های "زرد" استان همهمچنان محدودیت تردد شبانه خودرو‌ها پابرجا است.

او افزود: در خصوص فعالیت صنوف هم در شهر‌های با وضعیت "زرد" کرونا، گروه شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند و تنها محدودیت فعالیت برای مشاغل گروه چهار برقرار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.