مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از باز بودن تمام جاده‌های ارتباطی اصلی این استان و تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های برفی ۶۴۲ روستای منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کلیم‌الله وثوقی روز جمعه در بازدید از عملیات برفروبی راه‌های ارتباطی گرمی مغان اظهارکرد: راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های استان بدلیل بارش سنگین برف بسته شده است.

او افزود: گروه‌های راهداری مشغول بازگشایی راه ۲۳۰ روستای شهرستان مشگین‌شهر، ۱۴۲ روستای خلخال، ۹۵ روستای گرمی، ۸۵ روستای کوثر، ۵۳ روستای نیر، ۲۷ روستای نمین و ۱۰ روستای شهرستان اردبیل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۲۴۰ نفر نیروی راهداری در قالب ۸۰ گروه در گردنه‌ها، محور‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و به رانندگان و مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وثوقی تشریح کرد: این اداره کل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۲۳ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین را در راه‌های ارتباطی مستقر کرده و از ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها نیر استفاده می‌کند.

او داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و مناسب و سایر تجهیزات ایمنی در سفر‌های زمستانی را ضروری دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

بر اساس آمار‌های موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.