امام جمعه قم گفت: دولتمردان در برنامه هفتم‌ توسعه و بودجه سال آینده مشکلات پرستاران را به نحو شایسته‌ای حل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت الله علیرضا اعرافی،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، با قدردانی از همکاری خوب مردم در زمینه رعایت محدودیت‌های ایام کرونا و شیوه نامه‌های بهداشتی گفت:جامعه پزشکی به ویژه پرستاران در سه موج سهمگین کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند.

او افزود:  از دولتمردان درخواست می کنیم در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده مشکلات جامعه پرستاری را به نحو شایسته ای حل کنند.

امام جمعه  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) تاکید کرد: آیین های ایام فاطمیه باید با توجه به شرایط کرونایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

انقلاب اسلامی راهگشای نهضت سوادآموزی

اعرافی در ادامه اظهار کرد: ضریب باسوادی کشور در سن ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۶ درصد رسیده است در حالی که پیش از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند.

امام جمعه قم عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بستر مطلوبی برای سوادآموزی و تحصیل زنان در مدارس و دانشگاه های کشور فراهم شد و درصد سوادآموزی در بین زنان در مقایسه با قبل از انقلاب سه برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: گام های بزرگی در زمینه عدالت جنسیتی و منطقه ای در سوادآموزی و گسترش مراکز آموزش عالی در طول چهل سال گذشته برداشته شده است.

اعرافی بیان کرد: در ضریب سنی ۱۰ تا ۴۹ سال همچنان بالغ بر ۳ میلیون فرد بی سواد در کشور وجود دارد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: تثبیت و ارتقای باسوادی به ویژه در امور مهارتی و معنوی باید همیشه مورد توجه قرار بگیرد.

او ادامه داد: میانگین باسوادی قم ۹۷ درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است.

اعرافی همچنین با اشاره به اهمیت پایبندی به اصول ایمنی در نظام شهرسازی و معماری، گفت: اگر شهرها و زیرساخت ها بر مبنای ضوابط و استانداردها ساخته شود، میزان خسارت ها در زمان وقوع بلایای طبیعی به صورت ملموسی کاهش می یابد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار