رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور گفت: تنها کسانی که امروز در کشور ما حامی ندارند، راننده‌های کامیون هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا تیموری رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور در نشست کمیسیون‌حمل و نقل و ترانزیت در مشهد، گفت: یکی از مشکلات بخش حمل و نقل این است که شرکت‌های تولیدی نمی‌پذیرند که شرکت‌های حمل و کامیون داران هم سرمایه گذار هستند.

او افزود: تا امروز بخش حمل و نقل کشور ارزان کار می‌کرد و حالا نمی‌خواهد به این رویه ادامه دهد. ما قبلا کرایه حمل نمی‌گرفتیم و بار کارخانه‌ها حمل می‌شد، اما حالا که می‌خواهیم کرایه حمل اخذ شود، کارخانه‌ها بار نمی‌دهند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور ادامه داد: بعد از اعتراضات خردادماه سال ۹۷ کامیون داران، بیش از ۱۵۰۰ ساعت کار کارشناسی توسط متخصصان زبده دانشگاه برای تعیین هزینه‌های حمل انجام شد و در نهایت هزینه ثابتی را اعلام کردند. همان زمان که عدد ۱۰۳۳ ریال برای تُن کیلومتر به ما اعلام شد، گفتیم این عدد عادلانه نیست، اما آن را به ما تحمیل کردند. سپس به ۱۸۲۲ ریال رسید و هم اکنون هزینه هر تُن کیلومتر ۲۴۰۰ ریال است.
بیشتر بخوانید


تیموری با بیان اینکه نمی‌توان صنفی را پیدا کرد که محصولاتش را زیر قیمت تمام شده بفروشد، بیان کرد:، اما رانندگان کامیون خدمت خود را زیر قیمت تمام شده ارائه می‌دهد. ما از این قیمت‌ها نمی‌توانیم بیشتر عقب نشینی کنیم.

او تصریح کرد: تنها کسی که امروز در کشور ما حامی ندارد، راننده کامیون است. هم اکنون بیش از ۴۰ درصد خدمات‌مان را زیر قیمت تمام شده ارائه می‌کنیم. چرا انتظار کاهش این قیمت را دارید؟ ما ورشکسته هستیم و کسی آن را نمی‌بیند. چرا امروز کسی نمی‌تواند کامیون را نوسازی کند؟ چون ورشکسته است. شرکت‌های توانمند استان ۷ سال است که کرایه حمل رانندگان ما را نپرداخته‌اند. تا الان ما مفت بری کرده ایم و حالا دیگر نمی‌خواهیم این گونه عمل کنیم.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور تاکید کرد: قیمت ما با استان‌های همجوار یکنواخت است. در بحث قیمت حمل شن و ماسه هم ما تاثیری نداریم؛ بهتر است ببینید از جایی که بعد از فرآوری، ماده معدنی را تحویل کامیون می‌دهید چقدر به راننده پرداخت می‌کنید. خراسان رضوی همیشه پایین‌ترین کرایه‌های حمل را در کشور اخذ کرده است. سال هاست که ما در پایین‌ترین رده کرایه‌ها قرار داشتیم و به همین دلیل امروز اعتراض می‌شود.

تیموری اظهار کرد: امروز اگر بپذیرید که رانندگان کامیون هم سرمایه گذار هستند و نمی‌توانند بدون سود کار کنند، این مباحث مطرح نمی‌شود. قطعه‌ای که یک سال پیش ۲ میلیون تومان می‌خریدیم، حالا باید ۴۰ میلیون تومان خریداری کنیم.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
کی داره که آنها ندارند