رضا تیموری گفت: با اجرای طرح دولت مبنی بر واردات کامیون‌های سه سال ساخت قیمت کامیون در کشور کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا تیموری رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور گفت: امسال  تصمیم دولت و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واردات کامیون‌های سه سال کارکرده، موجب کاهش قیمت کامیون تا ۶ میلیارد ریال شد.

او افزود: سال‌های سال است که برخی، خودرو‌های کم کیفیت چینی را با هر قیمتی که خواستند وارد بازار ایران کردند لذا اکنون این گروه و البته خودروسازان داخلی با طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای با کامیون‌های کارکرده اروپایی مخالفت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور ادامه داد: طرح واردات خودرو‌های اروپایی خوب است، اما شایسته بود تشکل‌های صنفی را برای واردات ناوگان جدید دخیل می‌کردند و به آنان نیز مجوز واردات می‌دادند.

تیموری بیان کرد: در حال حاضر ما نقشی در  واردات نداریم و دستگاه‌های دولتی  واردات را در دست دارند و بیم آن می‌رود این اقدام خوب و مفید که به کاهش قیمت ناوگان باری منجر شده است دوباره به دست دلالان افتاده و گرفتار دلال بازی شود.

او به افزایش سرسام آور قیمت کامیون اشاره و تصریح کرد: فعالیت ۴۵۰ هزار راننده با وجود قیمت‌های نجومی کامیون که تا ۴۰ میلیارد ریال نیز رسیده بود بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود که خوشبختانه با کاهش قیمت‌ها مواجه شده ایم.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرد ایرانی
۲۲:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام، انشاالله که با پلاک شدن کامیون های وارداتی قیمت بازار کاهشی بشه و راننده ها صاحب ماشین بشن! و سن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کاهش پیدا کنه! ولی با عملکرد ضعیف ارگان های دولتی و وجود دلالان محترم! احتمال به فنا رفتن طرح وجود دارد.