فرمانده مرزبانی کردستان گفت:با تلاش مرزبانان،شاخص امنیت در استان کردستان افزایش یافته که نتیجه قدرت و صلابت مرزبانان در راستای پاسداری از مرز‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی کردستان در جریان بازدید از پاسگاه مرزی بروشکانی بانه گفت:با توجه به شروع فصل سرما و شرایط جغرافیایی و جوی منطقه، امنیت مرز‌ها در راستای منویات رهبر معظم انقلاب توسط مرزبانانی انجام می‌شود که شیفته خدمت به کشور هستند.

او افزود: با تلاشی که مرزبانان برای ایجاد امنیت پایدار در مرز‌ها دارند علیرغم تهدیدات امنیتی شاخص، امنیت در استان کردستان افزایش یافته که این افزایش شاخص امنیت نتیجه قدرت و صلابت مرزبانان در راستای پاسداری از مرز‌ها است.

سردار مرزبانی گفت: امسال (۹ ماه منتهی به آذر) در زمینه مبارزه با قاچاق کالا موفقیت‌های بسیار خوبی حاصل شده و میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی کردستان بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی و تلاش مجاهدانه مرزبانان در زمینه قاچاق احشام کشفیات افزایش یافته و تعدادی زیادی از قاچاقچیان دستگیر و ضربات شدیدی به سرشبکه‌های اصلی آنان وارد شده است.

او افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی کردستان بیشتر برجک و پاسگاه‌های مرزی در موقعیت سختی قرار دارند، اما با برنامه‌ریزی، نیازمندی‌های مرزبانان تامین شده است.

سردار مرزبانی گفت: اگر طرح توسعه زیرساخت‌ها انجام شود در آینده تمام مرز‌های استان با استفاده از تکنولوژ‌های هوشمند کنترل خواهد شد و از ریز پرنده‌ها نیز برای این منظور استفاده خواهیم کرد.

او تاکید کرد: ایجاد گروهان مستقل بسطام در شهرستان سقز نیز از خواسته‌های مردم منطقه است و نقش مهمی در امنیت مرز‌های استان دارد، تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود.

گفتنی است؛بازدید فرمانده مرزبانی کردستان از مرز‌ها به منظور ارزیابی میزان آمادگی نیرو‌ها برای مقابله با تهدیدات مرزی انجام شد.

پاسگاه مرزی بروشکانی در بخش ننور و در ۶۰ کیلومتری بانه واقع شده ویکی از پاسگاه‌هایی است که در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی و آب و هوایی قرار دارد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.