رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اگر تسهیلات لازم برای مشاغل گردشگری استان خراسان رضوی ، همین حالا در اختیار آن‌ها قرار نگیرد، دیگر کارآمد نبوده و نتیجه کار از دست رفتن سرمایه‌های فراوان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر علیزاده قناد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: موضوع پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب‌دیده حوزه گردشگری براساس بنگاه محوری، مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مصوب و ابلاغ شده، اما بنگاه‌های اقتصادی فعال در این بخش برای اخذ این تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند و آنچه که سیاستگذاری شده، عملا در اجرا، به موانع مختلفی برمی خورد و بخش گردشگری نیز از این حیث با مشکلاتی جدی دست به گریبان است.

او افزود: شیوع این اپیدمی به بروز شرایطی خاص منجر شد که یکی از مهم‌ترین اتفاقات آن، تعطیلی صددرصدی واحد‌ها و بنگاه‌های فعال در حوزه گردشگری بود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: صنعت گردشگری و بخش بانکی کشور باید در این بزنگاه دشوار در کنار هم باشند. سرمایه گذاری که در این حوزه صورت گرفته، در شرایط بحران نیازمند حمایت است.

علیزاده قناد با اشاره به عدم پاسخگویی برخی از بانک‌ها در خصوص تسهیلات درنظرگرفته شده، بیان کرد: سامانه‌ای هم برای این کار در نظر گرفته شده است و وقتی افراد مشخصات خود را وارد می‌کنند، اگر سیستم آن‌ها را مشمول دریافت وام بداند، بانک‌ها نیز موظف به پرداخت تسهیلات مذکور هستند و بهانه‌هایی که بعضا عنوان می‌شود، حُکم عذر بدتر از گناه را دارد. متاسفانه در فضای کسب و کار کشور ما، اگر نیت مجریان بر عدم انجام کاری تمرکز یابد، هر مصوبه و قانونی نیز نمی‌تواند گره گشا واقع شود.

او اشاره‌ای به رتبه برجسته شهر مشهد در عرصه گردشگری زیارتی کشور و جهان اسلام داشت و تصریح کرد: این شهر و استان خراسان رضوی همه ساله پذیرای حضور خیل عظیمی از گردشگران بود و بخشی از اقتصاد آن‌ها نیز بر این ظرفیت تکیه داشت. با این اوصاف، شیوع این بیماری بیش از همه بخش گردشگری استان را متضرر کرد و بسیاری از این مشاغل مرتبط با این حوزه در آستانه ورشکستگی قرار دارند. اگر این تسهیلات، همین حالا در اختیار این مشاغل قرار نگیرد، دیگر کارآمد نبوده و نتیجه کار از دست رفتن سرمایه‌های فراوان است.

علیزاده از نماینده شورای عالی بانک‌ها خواست تا پیگیر این بحث شده و به رفع موانع کمک کند.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.