رادیو مقاومت افتتاح شد

در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، رادیو مقاومت با حضور چند تن از اهالی رسانه و سیاست افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی «شبکه رادیویی مقاومت» با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی بخشی زاده معاون صدا و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و مدیران عالی رتبه رسانه ملی و خانواده شهدا برگزار شد.

آیین افتتاحیه رادیو مقاومت با مهمانان ویژه

حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام رئیس رسانه ملی، گفت: در عنوان این رادیو دو واژه وجود دارد؛ یک بحث گفتمان مقاومت و دیگری مکتب سلیمانی است که هر دو مفهوم بلندی دارد. اگر مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مجموعه‌ای از باید‌ها تبدیل به گفتمان شود آن گفتمان تبدیل به مکتب می‌شود. اگر گفتمان تبدیل به مکتب شود و در زندگی غالب شود، دوام خواهد یافت؛ مانند آنچه در باب مکتب عاشورا می‌گوییم.

وی افزود: ما روایتی از رسول اکرم (ص) داریم که اگر یک وجب از خاک مسلمانان مورد تعدی قرار گیرد، بر هر زن و مردی جهاد واجب می‌شود و این جهادی عینی است، نه کفایی. ما باید مقاومت را در قالب یک مکتب نشان بدهیم و جهاد ثمره مقاومت و کوشش است. در سالیان متمادی که مبارزات زیادی توسط اندیشمندان صورت گرفت و تمامی تلاش‌هایی که در پی استقامت صورت گرفته است، به مکتب تبدیل خواهد شد.

قائم مقام رسانه ملی عنوان کرد: اگر مقاومت و پایداری نباشد دشمن مسیرش را پیش می‌برد و اگر امروز در این نقطه هستیم به برکت پایداری‌های است که دیده‌ایم. اگر در مقابل دشمن مقاومت بکنیم دستآورد آن را هم خواهیم دید. عده‌ای با ترور و تخریب با جهان حرف می‌زنند و مهمتر از حمله‌های فیزیکی که می‌بینیم تحقیر‌هایی است که جهان اسلام با آن مواجه است. ملت ما از هرگونه تحقیر دوری جستن محور اصلی جهان اسلام امروز است.

وی عنوان کرد: می‌بینید که بسیاری از کشور‌های اسلامی امروزه مورد حمله قرار می‌گیرند، تا جایی که همه باید از دنیای استکبار اطاعت کنند؛ این بزرگترین حقارت استکبار جهانی برای جهان اسلام است. در چنین شرایطی اگر استقامت و پایداری نباشد دشمن به اهدافش دست پیدا خواهد کرد. اگر ما به این مکتب بپیوندیم و مقاومت و پایداری داشته باشیم در این راه پیروز خواهیم بود. بزرگ‌ترین رسالت رادیوی مقاومت تبدیل و تشریح گفتمان مقاومت  است و ما از این مسیر می‌توانیم به اهداف رسانه ملی در حوزه مقاومت نزدیک‌تر شویم.

بازنمایی مفهوم بصیرت در مکتب شهید سلیمانی در دستور کار رادیو مقاومت

بخشی زاده معاون صدا در این برنامه گفت: نام سردار سلیمانی با استقامت و مقاومت گره خورده است. به سالروز شهادت سردار دل‌ها نزدیک می‌شویم؛ به همین مناسبت رادیو مقاومت با سیاست گذاری دقیق ریاست سازمان صدا و سیما از ابتدای دی‌ماه که ماه مقاومت است، فعالیت‌ خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: تمام شبکه های رادیو وظیفه دارند که با توجه به ایام مهم و حساس مقاومت، نسبت به رویکرد های رادیو مقاومت متعهد باشند‌. رویکرد برنامه سازی و موضوعات این شبکه ها بر محورهای مهمی استوار است. مهمترین رویکرد ما تببین مدل مفهومی مقاومت و اندیشه ناب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

بخشی زاده افزود: بازنمایی مفهوم بصیرت و دشمن شناسی در مکتب شهید سلیمانی در دستور کار رادیو مقاومت است. علاوه بر این تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تببین و بازنمایی ابعاد شخصیت سردار سلیمانی و الگوسازی سبک زندگی ایشان از دیگر رویکردهای رادیو مقاومت است.

رضایی: مقاومت عصای معجره آسای ما است

محسن رضایی ضمن تبریک روز پرستار، گفت: پرستاران در شرایط کنونی در مقابل این ویروس منحوس ایستاد‌ه‌اند و سلامتی خودشان را دو دستی تقدیم ملت ایران می‌کنند. روز پرستار را به این بزرگواران تبریک می‌گویم و در مقابل همه پرستاران مخلص سر به پایین می‌آورم. آن‌ها را
مجاهدین راه خدا می‌دانم.

وی ادامه داد: از علی عسکری و دوستان صدا برای افتتاح رادیو مقاومت تشکر می‌کنم. ایران ما کانون مقاومت است، هر کسی در عالم می‌خواهد مقاومت واقعی را بفهمد و یاد بگیرد.

رضایی در ادامه بیان کرد: به امید خدا از این رادیو، صدای همه مظلومان عالم به گوش مردم برسد؛ صدای کودکانی که زیر آوار بمب‌های اسرائیل فریادش به آسمان است و فریاد رسی ندارند. کودکان و جوانان افغانی، سوری، عراقی و یمنی که امروز بی پناه در زیر بمباران آل سعود و دیگران فریادشان به آسمان است، باید صدایشان از این رادیو به گوش عالم برسد.

وی عنوان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب ما این بود که مقاومت را به ملت ما برگرداند. بیش از ۲۰۰ سال بود که انگلیس، اروپا و امریکا وارد کشور‌های اسلامی می‌شدند و شهر‌ها را ویران می‌کردند و مسلمانان عقب نشینی می‌کردند. آن‌ها فکر می‌کردند با عقب نشینی، دنیای غرب به آن‌ها رحم می‌کند، اما غربی‌ها از بیابان بدتر هستند. جهان اسلام منتظر بود که یک رویدادی به نام مقاومت شکل بگیرد و از ایران این رویداد به وجود آمد.

وی در ادامه بیان کرد: ملت ایران در چهل سال گذشته، خود را در دنیا شکست ناپذیر نشان داد. چه کسی فکر می‌کرد فلسطینی‌ها با دست خالی و با سنگ در مقابل تانک‌های اسرائیل به جایی برسد که امروز انبوهی از موشک‌ها در غزه انبار شده است. چه کسی فکر می‌کرد لبنانی‌ها با دست خالی اولین کشوری باشند که اسرائیل را شکست بدهند. این روح مقاومت از کجا به کجا رفت و این دست‌های خالی لبنانی‌ها امروز پر از موشک‌های پیشرفته شده است.

وی اظهار کرد: آن دست‌های خالی یمنی‌ها امروز پر از پهپاد و موشک پیشرفته است، مگر دنیا فراموش کرده که در ایران خودمان چه اتفاقاتی افتاد و ارتش عراق با حمایت بیش از ۲۰۰ کشور جهان که عمده قدرت‌های بین الملل در آن‌ها بود، به پنج استان ما حمله کرد و ما چه داشتیم.

رضایی بیان کرد: برادران عزیز ارتش سلاح‌های مدرنی داشتند اما انگلستان، ایتالیا و امریکا مهمات خود را روی ما قطع و صدام را مثل یک سگ زنجیری رها کردند. دست‌های ما بسته بود و سگ‌های زنجیری رها شده بودند. در آن شرایط چطور ملت ایران صد‌ها تانک و توپ را از ارتش عراق گرفت و ورق برگشت و امروز موشک‌های نقطه زن را به دست آورده است و عین السد مهمترین پایگاه آمریکا را می‌زند و آمریکا با این همه هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

رضایی عنوان کرد: هرجا مقاومت ضعیف شد، دشمن پیشروی می‌کرد و هر جا مقاومت قوی‌تر بود، دشمن عقب نشینی کرده است. چرا ما باید فلسفه مقاومت را در پایتخت مقاومت تضعیف کنیم و در مقابل دشمن عقب نشینی کنیم. قطعا اگر این مقاومت یعنی اقتصاد مقاومتی که پیش از این مقام معظم رهبری گفتند، اجرا می‌شد هیچگاه تحریم نمی‌شدیم و اگر می‌شدیم این تحریم‌ها از بین می‌رفت و خنثی می‌شد. مقاومت عصای معجره آسای ما است.

وی خاطرنشان کرد: ما درس مقاومت را به  سوریه، عراق و دنیا دادیم و نباید مقاومت در پایتخت مقاومت تضعیف شود. شهید قاسم سلیمانی هم قهرمان این مقاومت است و هم افتخار ما ایرانیان و جهان اسلام است. بسیاری از مسلمانان دنیا به قاسم سلیمانی افتخار می‌کنند و برایش اشک ریخته‌اند.

سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید، گفت: جای رادیو مقاومت در این شرایط مهم تاریخی خالی بود. ما نسلی بودیم که بزرگترین اتفاق‌های بعد از نهضت عاشورا را دیدیم. اگر امروز این شبکه افتتاح می‌شود دنبال شناخت این نهضت هستم و رادیو مقاومت رسالت بسیار سنگینی را به عهده دارد.

اوحدی عنوان کرد: خودسازی و جامعه پردازی، راه رسیدن به تمدن اسلامی است. حاج قاسم بیش از ۴۰ سال تلاش کرد و مقاومت با بصیرت داشت، تا جایی که رهبر انقلاب این شخصیت را مکتب سلیمانی معرفی کردند.

فرزند شهید فخری زاده: امیدوارم رادیو مقاومت بتواند به درستی جریان زندگی و اندیشه شهدا را تبیین کند

در بخشی از مراسم حامد فخری زاده، فرزند شهید حاج محسن فخری زاده، گفت: ترور به معنای حذف یک سرمایه ارزشی است که در راستای اعتلای کشور و نظام اسلامی حرکت می‌کرده و برای استکبار جهانی ارزش داشته که آن را از میان برمی‌دارد.

وی ادامه داد: با قریب ۱۸ هزار شهید ترور در این ۴۰ سال، درخت تنومند شده است و مهمترین اتفاق تبیین درست اندیشه‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

فخری زاده عنوان کرد: ان‌شاءالله رادیو مقاومت بتواند با تبیین درست جریان زندگی و اندیشه شهدا و به خصوص شهدای مقاومت که با اندیشه استکبار ستیزی پای به عرصه مقاومت گذاشتند به درستی به جریان مقاومت بپردازد و جریان مقاومت زنده و با صلابت باقی بماند.

وی افزود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل بدانند شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده و ... نه به قتل رسیده و نه کشته شده است. در مکتب اسلامی شهید زنده است و ان‌شاءالله به برکت خون پاک این شهدا ریشه استکبار چه در جوامع اسلامی و غیر اسلامی خشکیده خواهد شد.

فرزند شهید فخری زاده بیان کرد: استکبار جهانی به هر میزانی که تا امروز از قاسم سلیمانی و فخری زاده می‌ترسید امروز باید هزار برابر بیشتر از شهید قاسم سلیمانی و فخری زاده بترسد. استکبار جهانی باید بداند خون شهدا قطره قطره بر خاک ریخته و بیرون می‌آید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار