در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«دست در دست» برای نزدیک کردن دل‌ها تولید شد

خدادی تهیه کننده برنامه «دست در دست» گفت: در این برنامه سعی کردیم، بیشترین تعامل را با مردم برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «دست در دست» یک قرار پاییزی و شبانگاهی بود که با تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، به روی آنتن رفت. برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان‌هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده و همچنین گفت‌وگو‌هایی صمیمی و شنیدنی با هنرمندان، ورزشکاران و جهادگران عرصه نیکوکاری، از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

سیدمحمود انوشه، گلاره عباسی، لاله اسکندری، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، داود نماینده، نصرالله مدقالچی، رضا فیاضی، شوکت حجت، علیرام نورایی و حامد عسگری از جمله مهمانان این برنامه بوده‌اند.

«دست در دست» کاری است از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه. قرار است این برنامه در فصل زمستان نیز ادامه داشته باشد.

خدادی تهیه کننده «دست در دست» درباره این برنامه به خبرنگار ما گفت: «دست در دست» از اواسط پاییز با شعار یک قرارِ پاییزی و با تمرکز بر اطلاع‌رسانی، معرفی و شناخت گروه‌های جهادی و پویش‌های مردمی در کنار ایجاد فضای آرام شبانگاهی از شبکه دو روانه آنتن شد. حدود یک ماه و نیم است که دست در دستِ مهربانی‌های مردم هستیم.

وی ادامه داد: هدف ما همدلی و همراهی مردم در این برنامه بود. با هم بودن تنها راه مبارزه با هر آسیب اجتماعی است. مردم با کنار هم بودن می‌توانند از همه موانع اجتماعی و اقتصادی عبور کنند. دست در دست بیشتر برای نزدیک کردن دل‌ها در فصل رنگارنگ پاییز تولید شده است. با ظرفیت‌هایی که در رسانه ملی وجود دارد و همکاری ارگان‌های مختلف به ویژه گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی تلاش شده فضای جذابِ آرامش بخش برای مردم ایجاد شود.

برنامه دست در دست

خدادی عنوان کرد: در برنامه گفت‌وگو محور «دست در دست» بیشترین نقش را به مردم دادیم و سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم مردم را در تعامل با برنامه قرار دهیم. مخاطب محوری یکی از اهداف اصلی برنامه بود. حتی در بخشی از برنامه یک قرار پاییزی گذاشتیم که مردم درباره مواجهه با کرونا برایمان داستان، دل‌نوشته، صوت یا تصویر ارسال کنند.

وی افزود: «دست در دست» را به دلیل زمان کمی که روی آنتن بود، نمی‌توان با برنامه‌هایی که مدت‌هاست به روی آنتن می‌روند، مقایسه کرد، اما واقعیت این است که به دلیل آرام بودن و داشتن فضای قصه گویی، صمیمیتی از جنس شعر، کتاب خوانی، موسیقی و پاییزی بودن، مخاطب با برنامه همراه شده است. آرامش مورد نظر را از برنامه کسب کرده این مساله از استقبال و ارتباط دوسویه‌ای که بیننده با ما چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق پیامک و سایر راه‌های ارتباطی برقرار کرده، مشخص است.

این تهیه کننده اظهار کرد: اصل برنامه سازی ما باید برپایه نیاز مخاطب باشد وقتی نیاز مخاطب را ندانیم و به آن واقف نباشیم، نمی‌توانیم برنامه‌ خوبی بسازیم. تلاش ما این بوده که همراه مخاطب باشیم و مهمانان هم برای مخاطب جدید باشند. حتی در بخش «قاب خیال» به بازخوانی نقش نخبگان، شهدا و افراد تاثیرگذار در برهه‌های مختلف تاریخی این کشور پرداختیم که تاثیرگذاری‌شان غیر قابل انکار است. از این بخش هم واکنش ها‌ی خوبی را دریافت کردیم. توجه به الگو‌های شاخص برای فرهنگسازی نسل آینده بسیار مهم است.

وی افزود: از صداقت و معصومیت کودکان نیز در بخشی از برنامه استفاده شد. تلاش کردیم با اطلاعات و دانش، دانسته‌های مردم را افزایش دهیم. مهمانان برنامه شامل بازیگر، نویسنده، شاعر، گوینده و صداپیشه، همه افراد تاثیرگذار جامعه بودند. در کنار آن‌ها حضور جهادگران را داشتیم که دغدغه‌مند بودند.

برنامه دست در دست

وی افزود: حضور جهادگران در برنامه جنبه شعاری نداشت، بلکه این دسته از مهمانان ما، افرادی بودند که در سخت‌ترین شرایط کنار مردم بودند و آن را به زندگی عادی ترجیح داده بودند. اینکه در برنامه سازی فقط سراغ یک قشر از مهمان برویم، جذابیتی ندارد. همان گونه که جامعه متشکل از افراد مختلف است مهمانان نیز باید از گروه‌های مختلفی باشند. هنرمندان به دلیل شناخته شده بودن مردم پذیرش بیشتری در میان مردم دارند؛ نمیتوانیم این ظرفیت را نفی کنیم.

این تهیه کننده بیان کرد: از سوی دیگر بسیاری از افراد مانند شهید فخری زاده در جامعه هستند که الگو‌های شناخته شده‌ای نیستند. برای ساخت برنامه در فصل زمستان موافقت‌هایی انجام شده است. امیدواریم در شب‌های زمستان نیز، کنار مردم باشیم. اگر قرار باشد این اتفاق بیافتد، جلسات اتاق فکر تشکیل خواهیم داد. محتوامحوری و مخاطب محوری دو کلید مهم ساخت برنامه است. با توجه به دغدغه‌ها و نیاز‌های مردم باید تولید محتوا کنیم و امیدمان این است که اواسط زمستان با فصل جدید دست در دست مهمان خانه‌های مردم باشیم.

خدادی بیان کرد: برای ساخت این برنامه تیمی ۳۰ نفره در شرایط کرونای شبانه روزی مشغول کار بودند. علاوه بر آن حدود ۱۰۰ نفر از کادر شبکه، پخش، فنی، حراست و ... نیز درگیر کار بودند. همه عوامل برنامه معتقد بودند که در این روزها به جای خانه نشستن، برای مردم برنامه بسازند. این اتفاق جای تقدیر دارد. گروه معارف شبکه دو یک گروه تازه تاسیس است.

برنامه دست در دست

«دست در دست» تجربه جذابی بود

سلمان فرخنده مجری برنامه «دست در دست»  درباره تجربه اجرای این برنامه گفت: تجربه جذابی بود و هرشب اتفاقات متفاوتی می‌افتاد. این اتفاقات با قصه‌ها و پلاتو‌های برنامه جذاب‌تر می‌شد. این برنامه برای من فرصتی بود که در آخرین پاییز قرن کنار مردم باشم و بی واسطه با آن‌ها صحبت کنم. در اجرای برنامه مثل تئاتر نباید خطایی داشته باشید. در اجرای این برنامه اصلا بازیگری نکردم. اگر خودتان باشد، راحت‌تر می‌توانید با مخاطب حرف‌های خودمانی بزنید.

بازیگر سریال مینو عنوان کرد: هنرمندان و عزیزان گروه‌های جهادی در برنامه حضور پیدا کردند و این همدلی خاطرات خوبی را برای همه ما ثبت کرد. هر کاری یک چالش است، در برنامه دست در دست چالش این بود که خودم باشم و از آن مجری‌های عصا قورت داده نباشم. برای اجرای برنامه سعی کردم وام دار محمد صالح علا باشم که در این حرفه بسیار صمیمی است و با ادبیات خودش صحبت می‌کند؛ تجربه همکاری با بهروز بقایی هم برایم بسیار جذاب بود. او هم در کار ادا در نمی‌آورد و اهل دل است.

برنامه دست در دست

فرخنده درباره عوامل برنامه توضیح داد: عوامل خوبی در پشت صحنه «دست در دست» حضور داشتند که با گپ زدن‌ها و مشورت‌هایی که داشتیم، ایده‌های جذاب پیشنهاد می‌دادند.

هدف ما این بود که با مردم ارتباط مستقیم داشته باشیم

سعید ستودگان مدیرکل تولیدات رسانه‌ای مرکز سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هدف ما از تولید برنامه دست در دست این بود که با مردم ارتباط مستقیم داشته باشیم و حرف‌هایی که ممکن است در رسانه مغفول بماند را در برنامه بیان کنیم.

وی ادامه داد: افرادی با حضور در گروه‌های جهادی کار‌هایی در حد توان خود انجام دادند که قابل تقدیر است و لازم بود به طور شایسته‌ای این تلاش‌ها دیده شوند. سازمان تبلیغات اسلامی حمایت گر برنامه‌هایی است که ایثارگری‌های مردم را به تصویر می‌کشد.

وی در پایان گفت: کار‌های مردمی همیشه مورد استقبال مخاطب قرار می‌گیرد. مردم حال و هوای جهادگران را دوست دارند و به دلیل همین استقبال خوب امیدوارم هستیم، در زمستان نیز مهمان خانه‌های مردم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار