معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی استان خبر داد.

انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید محمدرضا جوادی با بیان اینکه این جشنواره به منظور تقویت نمایشنامه‌نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی رشد و استعداد‌ها در این حوزه برگزار می‌شود؛ گفت: موضوع نمایشنامه‌های این جشنواره آزاد است، اما پرداختن به مضامین ملی و مذهبی بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام در اولویت خواهند بود.

جوادی در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره هم گفت: این جشنواره پذیرای آن دسته از متون نمایشی است که پیش از این به چاپ نرسیده، در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده و همینطور به اجرای عموم در نیامده باشند.

او با تاکید بر اینکه هر نمایشنامه نویس می‌تواند تنها با دو اثر در جشنواره شرکت کنند، بیان کرد: هر نویسنده مجاز است فقط متقاضی شرکت در یکی از بخش‌های جشنواره باشد و نمایشنامه‌های ارسالی باید به صورت تایپ شده به دبیرخانه ارسال گردند.

معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه جشنواره در دو بخش اصلی و هنرجویان برگزار می‌شود آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: مراسم پایانی جشنواره معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز در نیمه نخست اسفند ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.