رئیس انجمن هنر‌های نمایشی همدان گفت: در جشنواره تئاتر استان،۱۶ گروه نمایشی رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کیانوش بهروز پور، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی همدان گفت: به همان میزان که برای قطع زنجیره بیماری کرونا تلاش می‌کنیم باید برای حفظ روحیه هنرمندان تئاتر هم تلاش کنیم.

او افزود: از اسفند پارسال تاکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا گروه‌های نمایشی نتوانستند در تمرین‌های خود حضور یابند و نمایش‌های دلخواهشان را تولید کنند که از این منظر به شدت آسیب دیدند.

بهروزپور گفت: همدان جزو معدود استان‌هایی است که خواهان برگزاری جشنواره تئاتر است تا رشته انس و الفت هنرمندان با این هنر اصیل پاره نشود و میل و رغبتشان برای فعالیت نیز حفظ شود.

جشنواره تئاتر استان همدان با حضور ۱۶ گروه نمایشی از شهر‌های ملایر، تویسرکان و همدان برگزار شد که پس از داوری هفت نمایش در بخش رقابتی و یک نمایش از اسدآباد پذیرفته شد.

به گفته رئیس انجمن هنر‌های نمایشی همدان، نیمی از این آثار، تولیدات امسال است که با وجود مشکلات و محدودیت‌های تولید شده فرصتی برای اجرای صحنه‌ای نداشته اند و نیم دیگر آثار، نمایش‌های اجرا شده در سال قبل است.

آئین اختتامیه جشنواره، روز بیستم آذر برگزار و ۲ اثر نیز به عنوان نمایش برگزیده به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

بهروزپور با بیان اینکه برگزاری جشنواره کمک می‌کند چراغ تئاتر استان خاموش نشود، افزود: حضور یک گروه نمایشی از شهر اسدآباد بعد از ۱۰ سال رکود، از نقاط روشن و امیدبخش این دوره از جشنواره است.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی همدان گفت: علاوه بر این بهترین کارگردان، نمایشنامه و بازیگر زن و مرد این دوره از جشنواره نیز در آئین اختتامیه معرفی می‌شوند.

۲۱ گروه نمایشی در همدان ثبت شده و دارای شناسنامه هستند که در مجموع حدود ۳۰۰ نفر از هنرجو تا پیشکسوت در عرصه تئاتر استان فعالیت می‌کنند.

سی‌و دومین جشنواره تئاتر استان همدان ۱۶ تا ۲۰ آذر  به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.