رییس سازمان نظام پزشکی پنج شهرستان جنوبی کرمان گفت: مجهزترین آزمایشگاه تخصصی و میکروب شناسی برای پنج شهرستان جنوبی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در کهنوج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در مراسم افتتاح آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی کهنوج که با حضور عیدی فرماندار کهنوج، خیرخواه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، مطهری، رییس سازمان نظام پزشکی پنج گنج جنوبی گفت: این آزمایشگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با ۳۰ میلیارد ریال هزینه در دو طبقه به متراژ ۴۰۰ متر مربع زیربنا راه اندازی شده است.

مطهری اظهار کرد: با بهره برداری از این آزمایشگاه برای ۱۱ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی اشتغال زایی انجام شده است.

اوتصریح کرد: در این آزمایشگاه نیاز به حضور بیماران در شرایط کرونایی نیست و بیماران با دادن نمونه در منزل یا در آزمایشگاه، می‌توانند به صورت آنلاین جواب آزمایش‌ها را مشاهده و به پزشک ارجاع دهند.

رییس سازمان نظام پزشکی پنج شهرستان جنوبی، افزود: این آزمایشگاه با بهره گیری از فناوری و تجهیزات جدید و به روز دنیا در بخش‌های هماتولوژی، سرولوژی، هورمون شناسی، بیوشیمی، میکروب شناسی، الایزا و اسپرمو گرام هورمونی، سلامت جنین و میکروب شناسی به مردم شهرستان‌های جنوبی استان کرمان خدمات ارائه خواهد داد.

با افتتاح این آزمایشگاه یکی از مهمترین مشکلات درمانی شهروندان جنوب استان حل شد و مردم جنوب استان برای انجام آزمایشات تخصصی در موارد لزوم از مراجعه به مرکز استان و سایر شهر‌ها بی نیاز شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار