مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و بالای ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را بیمه سلامت برای بیماران تحت پوشش خود انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع اصحاب رسانه گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و بالای ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را بیمه سلامت برای بیماران تحت پوشش خود انجام می‌دهد.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کل استان کرمان گفت: این طرح در  بیش از ۸۰ درصد مطب‌ها و صد درصد آزمایشگاه‌ها اجرایی شده است و تنها  ۴۰ نفر از پزشکان در شهر کرمان کار خود را در این طرح شروع نکرده اند.

جعفری بیان کرد: در بخش بستری بیمارستان ها صددرصد پرونده‌ها به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و دربخش سرپایی هم نسخه الکترونیکی پیاده شده و امیدواریم تا پایان سال در کل کشور همه به این طرح ملحق شوند.

او با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت، یکی از سازمان‌های پیشرو در نسخه نویسی الکترونیکی است، تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده، بیماران با ارجاع الکترونیکی به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به انجام اقدامات زیاد برای بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت افزود: بیماران با تشخیصِ کرونا، تحت درمان قرار می‌گیرند و  به صورت رایگان در بیمارستان بستری و مرخص می‌شوند. 

او گفت: کار‌های مشترک تولید محتوای آموزشی در خصوص بیماری کرونا با آموزش و پرورش، بهزیستی، سپاه و ناجا صورت گرفته و در شبکه‌ها انتشار داده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در سوم آبان سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به دنبال آن سازمان بیمه خدمات درمانی تاسیس شد، افزود: در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر کارکنان دولت و خانواده‌های آن‌ها را شامل می شوند. 

او تصریح کرد: بیش از ده برابر پوشش بیمه جمعیت استان به انجام رسیده است و در سال ۹۹ تداوم خدمات بیمه‌ای مبتنی براساس ارزیابی وسع مالی انجام می‌شود که این امر باعث می‌شود افراد غنی و نیازمندان شناسایی شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اکثر کشور‌های توسعه یافته دنیا هم مبتنی بر ارزیابی وسع مالی، خدمات را به انجام رسانده اند که در سال‌های آینده تکمیل‌تر خواهد شد.

او با بیان اینکه بیمه سلامت درخصوص بررسی وضعیت مالی خانواده نقشی ندارد، تصریح کرد: ارزیابی وسع مالی در وزارت رفاه بانک اطلاعاتی ایرانیان شکل گرفته و در آنجا براساس کد ملی سرپرست خانوار، دهک بندی خانواده‌ها انجام می‌گیرد و به ما ابلاغ می‌شود.

جعفری گفت: قبل از پوشش همگانی بیمه سلامت مردم هنگام بیماری، بالای ۵۵ درصد هزینه ها را ازجیب می‌پرداختند؛ ولی درحال حاضر بالای ۶۰ درصد هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کند و در برنامه ششم توسعه سهم مردم به کمتر از ۲۵ درصد خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه از نظر کارآمدی کمی تا پایان سال ۸۸، صددرصد جمعیت را زیر پوشش بیمه سلامت قرار دادیم، گفت: بخش دوم، عمق بخشی به خدمات است که تعداد محدودی از خدمات از جمله جراحی زیبایی، تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان افزود: تلاش ما این است که گروه‌های نیازمند از بسته خدمات بیمه‌ای جا نیفتند و بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.

هفته بیمه سلامت از ۳ آبان آغاز و تا جمعه ۹ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار