زاهدی گفت: برخی دارو‌های درمان کرونا گران قیمت هستند، ولی نمونه ایرانی وموفق برخی دارو‌های کرونا نیز در بازار وجود دارد که باید تلاش شود در پوشش بیمه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد مهدی زاهدی ،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان بیمه سلامت کرمان ،گفت: اجرای بیمه سلامت در سال‌های اول کار شتاب زده ای بود در نتیجه مقداری دچار هدر رفت مالی شد.

او بااشاره به اینکه بیمه‌ها پشت صحنه امر سلامت هستند، گفت: بیمه سلامت در نیمه دوم سال باید با تخصیص بودجه بتواند تعهدات موسسه‌های درمانی تحت قرار داد را بپردازد.

زاهدی تاکید کرد:بیماری که بیمارستان می‌رود شما را نمی‌بیند، ولی نمی‌داند که شمابیمه‌ها نباشید کار بیمارستان لنگ می‌ماند درواقع شما سربازان گمنام سرویس دهی سلامت مردم هستید.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس تصریح کرد: قبول کنیم که دولت خیلی شتاب زده بحث بیمه سلامت را شروع کرد بدون آنکه زیرساخت‌ها فراهم شود وکار درمقطعی شعار گونه شروع شد در نتیجه  پرت مالی زیادی در کشور داشتیم.

او گفت: یک دفعه هدر رفت مالی در آزمایشگاه و داروخانه و دیگر مراکز درمانی چند برابر شد در حالی که ابتدا باید نظام ارجاع وپزشک خانواده شکل گیرد وبعد به سراغ بیمه سلامت برویم.

زاهدی بیان کرد: درتهران گزارشاتی داشته ایم که بعضا پزشکان با آزمایشگاه یا رادیولوژی در ارتباط بوده اند وبیمار را به مراکز مورد نظر خود هدایت وهزینه‌های بیمه را افزایش می‌دادند.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس تاکید کرد:چون مدیریت مالی حاکم نشد حتی اگر با اجرای سیستم الکترونیک ۲۰ درصد صرفه جویی کنید، اما هنوز برخی اتفاقات هزینه‌ای در کشور وجود دارد، چون نظام ارجاع و پزشک خانواده جا نیافتاده است و تا این امور محقق نشود ، برآورد دقیق از بودجه بیمه سلامت ودیگر بیمه‌ها امکان پذیر نیست.

او گفت: درخصوص تجمیع منابع مورد نیاز بیمه سلامت نیز زمانی که بودجه در مجلس مطرح می‌شود رایزنی خیلی موثر است و دوستان بیمه سلامت باید ارتباط بگیرند هرچند دولت‌ها از این مسئله ممانعت می‌کنند.

زاهدی اظهار کرد:مدیران بیمه سلامت کشور باید دراین خصوص قبل از تعیین وضعیت بودجه کشور اقدامات موردنیاز را انجام وبه تجمیع منابع بودجه‌ای که حق آنان، اما در اختیار دیگر بخش‌ها است، کمک کنند.

او گفت: این مسئله باید در کمیسیون بهداشت وکمیسیون بودجه مجلس صحبت شود ودرخواست شفافی برای حل مشکلات در کمیسیون‌های مورد نظر وجود داشته باشند.

زاهدی بیان کرد: وضع دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌هایدیگر از نظر بودجه اگر خوب نباشد بیمه باید به کمک بیاید.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: کرونا را نتوانستیم پیشگیری کنیم به رغم آن که کادر درمانی وپزشکی کشور خسته شده اند، اما هنوز مهار بیماری اتفاق نیفتاده است.

زاهدی اظهارداشت: نتوانستیم به جامعه فداکار در صحنه در مقابله با کرونا خوب رسیدگی کنیم باید سیستم تشویقی خوبی برایشان در نظر گرفته شود تا خستگی شان مرهم گذاشته شود.

او همچنین اظهارداشت:در بحث‌های خزانه‌ای ودیگر نیاز‌های بیمه ای، در نطق هفته آینده صحبت‌هایی خواهیم داشت تا به این بخش کمکی شود.

زاهدی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها و بستری بودن خود در ایام ابتلا به بیماری گفت: برخی دارو‌های درمان کرونا گران قیمت هستند، ولی نمونه ایرانی وموفق برخی دارو‌های کرونا نیز در بازار وجود دارد که باید تلاش شود در پوشش بیمه قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس گفت:بیمار کرونایی اگر زود شفا بیابد هم جامعه پزشکی خلاص می‌شود هم تخت بیمارستان سریع‌تر تخلیه می‌شود و خانواده نیز به آرامش بیشتری می‌رسند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.