بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سینا زرند کرمان امروز از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سینا زرند کرمان در   طبقه ۶ با هزینه ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان، امروز از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن سپاسگزاری برای تحقق طرح سلامت گفت: امروز شاهد افتتاح رسمی بیمارستان سینا زرند خواهیم بود که بیش از ۱۰ سال کلنگ این بیمارستان زده شده است.

او با اشاره به اینکه طی ۲ تا ۳ سال اخیر ساخت این بیمارستان سرعت پیدا کرده است، افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و متراژ ۱۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

رشیدی نژاد تصریح کرد: بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی سینای زرند، چهار اتاق عمل، ۱۴ تخت اورژانس، ۱۱۳ تخت بستری، ۶ تخت آی سی یو، ۶ تخت سی سی یو و هفت تخت آی سی یو نوزادان دارد و با متراژ ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ساخته شده است.

او بیان داشت: امکانات درمانی این بیمارستان شامل دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی و سی آرم و امکانات تشخیصی نیز شامل آزمایشگاه، سونوگرافی، ماموگرافی، اکو گرافی، کولونوسکوپی و اندوسکوپی است.

رشیدی نژاد گفت: از یک ماه قبل پذیرش بیمار در این بیمارستان در شهرستان زرندصورت گرفته و قبل از این بیمارستان امام علی (ع) در این شهر فعال بوده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضریب جمعیت شهر زرند به تعداد تخت های موجود در بیمارستان معادل ۲ عنوان کرد.

فرماندار زرند نیز در حاشیه این مراسم گفت: این بیمارستان دارای ۱۳ بخش بستری داخلی (زنان و مردان)، جراحی، زنان و زایمان، نوزدان، CCU، ICU، اورژانس، درمانگاه تخصصی، رادیولوژی، داروخانه و همچنین خدمات تشخیصی تصویربرداری پزشکی- آزمایشگاه تشخیص پزشکی است.

او به نقش موثر بیمارستان جدید در ارتقاء سطح سلامت مردم این شهرستان اشاره کرد و افزود: تمامی نیاز‌های درمانی شهرستان زرند در این بیمارستان دیده شده است و با راه اندازی این بیمارستان، بخش عمده‌ای از نیاز‌های این شهرستان و شهرستان‌های همجوار نیز برطرف خواهد شد.

راه اندازی بیمارستان سینای زرند با تجهیزات لازم و دارا بودن بخش‌های جنرال و ویژه با اتاق عمل و بلوک زایشگاه و کلیه خدمات پاراکلینیک و تصویربرداری یکی از الزامات سلامت جمعیت ۱۴۵ هزار و ۳۵۶ نفری زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند بوده که در شهریور امسال محقق شد.

افتتاح این بیمارستان علاوه بر تامین سلامت جامعه شهری و روستایی در این منطقه، برای روز‌های غیر قابل پیش بینی کرونایی و با توجه به احتمال شیوع همزمان آنفلوآنزا و کرونا در فصل پاییز و زمستان، اقدام مهمی در ارائه خدمات مورد نیاز مردم منطقه و در نتیجه جلوگیری از اعزام بیماران به بیمارستان‌های همجوار یا مرکز استان کرمان است.

برای ساخت بیمارستان سینای زرند، افزون بر ۷۵۶ میلیارد ریال و تجهیز آن ۵۴۲ میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح این بیمارستان همچنین سرانه تخت منطقه از ۱.۱۶ به ازای هزار نفر به ۲.۸ افزایش یافته است.

مجری این طرح بیمارستانی، وزارت راه و شهرسازی است که برای ۵۴۲ نفر شغل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار