مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از راه‌اندازی سامانه ملی جامع مزیت سنجی شغلی برای کمک به کارآفرینان در کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان کرمان با اشاره به نقش‌آفرینی این نهاد در بهبود فضای کسب و کار در استان، گفت: کارآفرینان فعالان کسب‌وکار و دستگاه‌های اجرایی استان کرمان می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان را از طریق سامانه مزیت سنجی شغلی کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند.

او بابیان اینکه طرح ملی مزیت سنجی شغلی باهدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان با بهره گیری از جدیدترین روش‌های علمی راه‌اندازی شده است، افزود: در این طرح فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت سرزمین، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده است تا نقشه راه مناسبی برای شروع یا توسعه کسب‌وکار‌های مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان این شهرستان‌ها باشد.

صادقی تصریح کرد: همچنین در این سامانه جامع در هر رسته کسب‌وکار‌های رایج به ترتیب اولویت مشخص‌شده است و در تحلیل مشاغل موجود، مشاغل قابل توسعه و مشاغلی که هنوز در شهرستان راه‌اندازی نشده و پتانسیل ایجاد آن‌ها در شهرستان وجود دارد نیز اشاره‌شده است.

او ادامه داد: کسب‌وکار‌های دارای مزیت در رسته‌های شغلی مختلف همچون صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات در این سامانه به تفکیک هر شهرستان اولویت‌بندی شده است.

صادقی به راه‌اندازی سامانه ملی جامع مزیت سنجی شغلی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این سامانه مزیت سنجی و اولویت‌بندی کسب‌وکار‌های موجود در هر شهرستان بر مبنای یک روش تحقیق انجام‌شده است در این روش تحقیق، یک شناسنامه برای هر شهرستان و یک شناسنامه برای هر کسب‌وکار تدوین‌شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.