معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شب یلدا را خطر جدی برای سلامت افراد مسن یا با بیماری زمینه‌ای دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محدودیت‌ها در این استان از اول آذرماه ۹۹ آغاز شد و به مدت دو هفته به صورت جدی و در شرایطی که وضعیت بیماری خطرناک شده بود به مرحله اجرا درآمد.

او افزود: خوشبختانه هم اکنون هیچ شهر و شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد، وضعیت استان نارنجی است، اما همین شرایط هم یعنی پرخطر و باید مراقب باشیم.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: با همراهی و همکاری مردم و اصناف چهارمحال و بختیاری که جای بسی تقدیر و تشکر دارد زنجیره انتقال بیماری در حال محدود و محدودتر شدن است.

او ادامه داد: مردم در چهارمحال و بختیاری سلامت را به اقتصاد ارجحیت دادند و بیش از ۹۸ درصد مردم این استان محدودیت‌های دوهفته‌ای را به‌خوبی رعایت کردند.

جزایری گفت: اگر امروز از مرحله خطرناک شیوع بیماری کرونا در استان عبور کرده‌ایم به دلیل همکاری شایسته مردم است.

او افزود: پنج حیطه اداری، بازار و تجارت، آموزش، فرهنگی و تردد‌ها به‌خوبی در محدودیت‌های همکاری داشتند.

جزایری با اشاره به دغدغه برگزاری شب یلدا، به عنوان یک نگرانی جدی، اضافه کرد: از مردم خواهش داریم مراقب افراد مسن در این شب باشند.

او ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد ناقلان کرونا سالم هستند، که حضور این افراد در دورهمی‌های یلدایی می‌تواند تهدید جدی علیه افراد مسن یا دارای بیماری زمینه‌ای باشد.

جزایری از مردم خواست یلدا را مجازی برگزار کنند و از حضور در باغ یا ویلا امتناع کنند.

او گفت: شب‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۹۹ منع تردد از ساعت ۱۸ عصر در چهارمحال و بختیاری اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار