بر اساس اعلام هواشناسی کردستان از روز جمعه تا شنبه هفته آینده شاهد بارش برف و باران در استان کردستان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بر اساس اعلام  هواشناسی کردستان از امروز تا فردا ظهر و مجداد از روز جمعه تا شنبه هفته آینده شاهد بارش برف و باران در استان کردستان خواهیم بود.

در اطلاعیه هواشناسی کردستان آمده است: باتوجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، برای امروز چهارشنبه تا اوایل صبح فردا همچنان شاهد پوشش ابر، مه، گاهی وزش باد؛ بارش باران و برف (عمدتاً باران) و درارتفاعات و گردنه‌های استان کولاک برف خواهیم بود.

از فردا پنجشنبه تا قبل از ظهر جمعه، جو استان نسبتاً پایدار بوده و بجز پوشش ابر و در برخی نقاط مه پدیده دیگری نداریم، خاطرنشان کرد: دنبال آن از ظهر جمعه تا ظهر شنبه هفته آینده، مجدداً موجی زود گذر از شمال غرب کشور عبور خواهد کرد؛ که موجب بارش باران و برف (عمدتاً برف)، مه، وزش باد و در گردنه‌ها و ارتفاعات کولاک می‌شود.

بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت؛ ولی انتظار داریم در مجموع شدت و مقدار آن برای موج بارشی امروز، در مناطق جنوبی و برای موج بارشی دوم، در مناطق شمالی و شرقی استان قابل توجه‌تر باشد؛ این شرایط بخصوص در زمان فعالیت سامانه دوم بعلّت سرد بودن هوا و بارش برف می‌تواند باعث اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی نیز شود.

از ظهر شنبه تا اوایل هفته آینده جو استان نسبتاً پایدار است، از لحاظ دمایی نیز، طی امروز و فردا دما تغییرات قابل توجهی ندارد؛ ولی از روز جمعه تا یکشنبه، بتدریج دمای میانگین شبانه روزی در سطح منطقه ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش داشته؛ و شرایط یخبندان شبانه و صبحگاهی بویژه در نواحی شمالی و شرقی استان حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.