اسلامی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد رشد ۹.۷ درصدی جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای بوده ایم .

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل با بیان اینکه رشد و پیشرفت کشور ایران تنها با همت نیروی انسانی فاخر و با استعداد صورت می گیرد گفت: استفاده از نیروی انسانی جوان و با استعداد یک امر ضروری و الزامی است و جامعه ما نسبت به پیشرفت کشور دغدغه بسیار زیادی دارد .حوزه حمل و نقل هوایی دریایی، ریلی و جاده‌ای همواره پیشران اقتصادی بوده  است .

اسلامی اظهار کرد: در حوزه هوایی و دریایی متاثر از فشار علم پیشرفت نکرده بلکه با تقاضا و همت نیروی انسانی این اقدامات صورت گرفته است.

عضو کابینه دولت بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نقش کلیدی دارد و سازمان ها هم باید در این حوزه نقش محوری و پایه گذار داشته باشند و با هوشمند سازی و پیشرفت همچنین توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از عوامل انسانی بتوانند در این عرصه فعالیت کنند و از سوی دیگر با این اقدامات بتوانیم یک آمد و شد سالم و ایمن داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه امروز بیست و ششم آذر ماه روز حمل و نقل است و من این روز را به رانندگان کشور تبریک می‌گویم گفت: بیست و ششم آذرماه یادآور حماسه بزرگ و به یادماندنی توسط کامیون‌داران بوده و آنها با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب حماسه آفریدند و با حضور در بنادر کشور اقدام به جابجایی بار از کشتی‌ها کردند.

او توضیح داد: جابجایی کالاها در آن دوره توانست یک گره بزرگ از کشور باز کند و کامیون داران هم در طول سال‌های پس از انقلاب و همچنین در سال های گذشته حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نقش کامیون داران در کشور همانند خون در رگهای بدن انسان است و نقش‌آفرینی آنها در بخش کالا به ویژه در دوران کرونا بسیار اثرگذار و ماندنی بوده است.

اسلامی با بیان اینکه کامیون داران کشور به هیچ عنوان در طول سال‌های گذشته اجازه ندادند که لحظه‌ای خللی در جابه‌جایی کالا و مسافر ایجاد شود گفت: از اسفندماه سال گذشته و با آغاز کرونا تا به امروز شاهد حماسه آفرینی آنها بوده ایم به طوری که از اسفند ماه سال گذشته تاکنون رشد ۹.۷ درصدی در جابجایی داشته ایم .

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به تمامی حوزه های حمل و نقل آسیب وارد کرده است گفت: طبق دستور رئیس جمهور و با تصویب ستاد مقابله با کرونا ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به تمامی شرکت های حمل و نقلی تخصیص یافته و تاکنون بخشی از این شرکت ها این تسهیلات را دریافت کرده اند و بخش دیگری هم در مراحل دریافت این تسهیلات هستند.

در حاشیه مراسم روز حمل‌ونقل از سند نقشه راه معماری سامانه‌های حمل و نقل هوشمند که نقش موثری در بهبود وضعیت تردد و افزایش ایمنی ترافیک دارد و زمینه ساز ارتقای بهره وری اقتصادی و شاخص‌های بهره وری سبز می‌شود، توسط وزیر راه وشهرسازی رونمایی شد.

همچنین  ۲ شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند جاده کالا که نقش موثری در افزایش بهره وری و تسریع در چرخه حمل کالا دارد و زمینه ساز استفاده از ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات دارد هم به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار