مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های تحصیلی این نهاد از دانش آموزان محروم گفت: تمامی دانش آموزان پشت کنکور این نهاد بورسیه تحصیلی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان شماره دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد این استان را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : علاوه بر این ۵ هزار و ۶۷۰ نفر از ایتام و محسنین نیز تحت حمایت هستند که سالیانه از خدمات فرهنگی و تحصیلی این نهاد بهره‌مند‌می شوند.


بیشتر بخوانید


او بابیان اینکه امسال بیش از ۱۳ هزار بسته لوازم‌التحریر بین این دانش آموزان توزیع‌شده است، افزود: برای این فرزندان در حوزه تعلیم و تربیت نیز کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۸ نفر از دانش آموزان این نهاد امسال حائز رتبه زیر هزار در کنکور سراسری شدند افزود : امسال تمامی دانش آموزان پشت‌کنکوری در آزمون‌های کمکی  ثبت‌نام‌شده‌اند تا زمینه شکوفایی استعداد‌های آن‌ها فراهم شود و همچنین مقاطع پایین‌تر نیز در حال بورسیه شدن هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به دغدغه‌های کمیته امداد در فراهم‌سازی زمینه آموزش مجازی و ابزار‌های آن اشاره و افزود : در این بخش هم‌اکنون تبلت‌هایی متناسب با شرایط دانش آموزی در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی پیش بینی و در حال توزیع است.

الهی راد یاد آور شد: این تبلت‌ها با مشارکت خیران و هم‌افزایی کمیته امداد کشور هفتگی به استان ارسال و بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

او همچنین از مرکز نیکوکاری شهدای دانش‌آموز مستقر در کمیته امداد به‌عنوان فرصتی در کمک‌رسانی به دانش آموزان نیازمند نام برد و گفت: این مرکز زمینه هدایت کمک‌های اولیا و مربیان و مجموعه فرهنگی آموزش‌وپرورش را فراهم می‌کند.

او به اجرای پویش ایران مهربان در حمایت از ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۱۵ هزار همکار فرهنگی که مشغول امر تعلیم و تربیت هستند که در صورت تمایل می‌توانند حامی ایتام این نهاد با سرانه ۲۰ هزار تومان شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.