مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بهارستان گفت:در حال حاضر ۵۲ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی بهارستان در حال فعالیت هستند که بیش از ۱۰ سال از عمرشان میگذرد و همه اتوبوس‌ها دچار فرسودگی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بهارستان  گفت: در حال حاضر ۵۲ دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی بهارستان در حال فعالیت هستند که بیش از ۱۰ سال از عمرشان میگذرد و همه این اتوبوس‌ها دچار فرسودگی هستند.

او ادامه داد: با توجه به جمعیت شهر بهارستان که حدودا ۱۰۵ الی ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده شده است، در حوزه تعداد اتوبوس برای پوشش دادن حمل و نقل شهری حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کمبود داریم و نکته دیگر اینکه همین تعداد اتوبوس هم فرسوده و نیازمند بازسازی هستند.

محمدی با تاکید بر اینکه سرانه هزینه سفر بین شهری هر مسافر برای ناوگان حمل و نقل بهارستان ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است که شهروندان حدودا نصف این مبلغ یعنی هزار و دویست تومان را میپردازند گفت: درنظر داریم بازسازی ۵۰ درصد ناوگان حمل نقل بهارستان را با تسهیلات ۴درصد از سوی سازمان شهرداری‌ها تا پایان سال انجام دهیم.

او تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که نوسازی هر دستگاه اتوبوس بین شهری بهارستان تقریبا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه میبرد و ما حمایت چندانی از دولت و شرکت عمران در این حوزه دریافت نمی‌کنیم.

محمدی ادامه داد: قرار است شرکت عمران بهارستان زمینی را برای کمک به ناوگان حمل و نقل در اختیار شهرداری قرار دهد که در این صورت انجام این کمک پنج دستگاه اتوبوس به این ناوگان اضافه میشود، اما هنوز این اقدام انجام نشده و ما تقاضا داریم که این مهم هرچه زودتر انجام شود.

محمدرضا فلاح معاون اداری مالی شهرداری بهارستان هم با اشاره به اینکه در شهر بهارستان به طور میانگین روزانه ۳۵ هزار سفر داریم گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی بهارستان فرسوده است و با وجود تلاش‌های شهرداری برای ارتقای این حوزه، همچنان نیازمند حمایت شرکت عمران بهارستان و کمک‌های دولتی هستیم.

فلاح گفت: حمل و نقل و رفت آمد مردم یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه شهر‌های جدید است و بهبود این امر موجب استقبال بیشتر مردم برای حضور و سرمایه گذاری در این شهر‌ها میشود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار