مرکل از تشدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان از ۱۶ دسامبر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، اعلام کرد اقدامات محدود کننده کنونی در جلوگیری از گسترش همه گیری کرونا مؤثر نبوده و از این جهت، اقدامات محدود کننده بیشتری از ۱۶ دسامبر تا تاریخ ۱۰ ژانویه، یعنی بعد از اعیاد کریسمس و سال نوی میلادی، به اجرا در خواهد آمد.

صدر اعظم آلمان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد دولت فدرال آلمان و دولت‌های ایالتی، بر اجرای مجموعه‌ای از اقدامات محدود کننده تشدید شده، در تلاش برای مقابله با موج ابتلا به کرونا، توافق کرده اند.

صدر اعظم آلمان در ادامه افزود: اقدامات محدود کننده کنونی در جلوگیری از موارد ابتلا، شکست خورده و ضروری است که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تماس‌های اجتماعی برقرار شود.

بر اساس این گزارش، این اقدامات شامل بسته شدن بیشتر مغازه‌ها از روز چهارشنبه مورخ ۱۶ دسامبر تا تاریخ ۱۰ ژانویه خواهد بود. مقامات آلمان همچنین توافق کردند مدارس نیز در این مدت بسته باقی بمانند.

مرکل در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد واکسیناسیون علیه کرونا در آلمان و اتحادیه اروپا تا چند روز دیگر، از تاریخ صدور مجوز واکسن که انتظار می رود تا پایان دسامبر جاری باشد، صورت خواهد گرفت.

گفتنی است تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۴۱ هزار نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۲۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین آمریکا با دارا بودن بیش از ۱۶ میلیون نفر مبتلا، همچنان رتبه نخست را در میان کشور‌ها جهان داراست.

تا کنون بیش از ۷۲ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۶۱۳ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار