استاندار خراسان رضوی گفت: در نتیجه مجموعه اقدامات انجام شده و همراهی بسیار خوب در خراسان رضوی و به ویژه اصناف و کسبه شاهد کنترل و مدیریت بیماری در سطح خراسان رضوی هستیم، اما این شرایط پایدار نیست و باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی استمرار یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، گفت: بر اساس گزارشی که توسط معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا ارائه شد، خوشبختانه خراسان رضوی در شرایط مطلوب قرار گرفته و روند ابتلا به بیماری، بستری و فوتی‌ها سیر نزولی دارد.

او افزود: این گزارش نشان داد که اگر مردم شیوه نامه بهداشتی را رعایت کنند و با سیاست‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا همراه باشند، قطعا می‌توان این بیماری را مدیریت و مهار کرد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص مزایای طرح محدودیت‌های هوشمند ستاد ملی کرونا ادامه داد: در ۲۱ روز گذشته تعطیلی و یا محدودیت ادارات و برخی اصناف و منع تردد‌های شبانه را در سطح استان شاهد بودیم که باعث شد تعداد شهرستان‌های قرمز استان به صفر رسیده و ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار گیرد.

معتمدیان در همین رابطه بیان کرد: امیدواریم با استمرار رعایت شیوه نامه بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و حضور نداشتن در اجتماعات به ویژه دورهمی‌ها و محافل خانوادگی شاهد کنترل و مهار این بیماری در سطح استان باشیم.

او تصریح کرد: همچنین طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های موفقی بود که با همکاری بسیار خوب بسیجیان در سرتاسر استان انجام شد و در نتیجه قرنطینه بیماران در منازل و حمایت‌های معیشتی اثرات بسیار خوبی در روند کنترل بیماران قرنطینه‌ای بوجود آمد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کشور و استان، رعایت شیوه نامه  بهداشتی باید استمرار داشته باشد. همچنین اطلاع رسانی‌ها و آگاهی بخشی‌ها در خصوص رعایت این شیوه نامه ها باید به صورت جدی صورت گیرد چرا که عادی انگاری شرایط باعث برگشت شرایط قبل خواهد بود.

معتمدیان در ارتباط با افزایش نظارت‌ها اظهار کرد: با برگزاری جلسات مستمر و تقسیم کاری که توسط نهاد‌های نظارتی صورت می‌گیرد امیدواریم بتوانیم در چهارچوب مشخص شده ستاد ملی کرونا نظارت‌ها را افزایش داده و ادامه بدهیم.

او  در ادامه با اشاره به فصل زمستان و افزایش تجمع مردم در اماکن بسته افزود: به دلیل نبود تهویه مناسب در اماکن بسته احتمال شیوع بیشتر بیماری وجود دارد لذا می‌طلبد که در برنامه تبلیغی و اطلاع رسانی بر روی پیشگیری تاکید جدی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با توجه به در پیش بودن شب یلدا ادامه داد: در خصوص شب یلدا تصمیماتی گرفته شده و قرار است در قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا موضوع بررسی شده و محدودیت‌های جدیدی در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه نیز اعمال گردد.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.