معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در اختیار بیمارستان‌ها برای مصرف بیماران بستری کرونایی قرار داده‌ایم و هیچگونه کمبودی در زمینه بیماران بستری نداریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : رعایت محدودیت‌ها باعث کاهش بیماری کرونایی شده، اما هنوز تعداد بستری‌ها بالا است و نیاز است این مراقبت‌ها ادامه پیدا کند تا شاهد پیک بعدی نباشیم.

او در خصوص دارو‌های کرونایی، گفت : توزیع رمدسیویر از ۱۵ آبان‌ماه در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته در تمام بیمارستان‌ها در دسترس بیماران بستری است که از مورخه ۲۶ آبان‌ماه تحت پوشش بیمه قرار گرفته به طوریکه هزینه دارو قبل از این تاریخ برای بیمار ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان بود که الان بیمار فقط ۱۰ درصد آن را پرداخت می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: قرص فاویپیراویر هم در اختیار بیمارستان‌ها برای مصرف بیماران بستری قرار داده‌ایم و هیچگونه کمبودی در زمینه بیماران بستری نداریم.

او در خصوص بیماران سرپایی کرونایی افزود: وقتی اکسیژن خون بیماری به زیر ۹۰ برسد یعنی ریه بیشتر درگیر شده و نیاز به بستری دارد در غیر این صورت بیماری سرپایی تلقی می‌شود که در واقع نیازی به دارو ندارد.

محمدی ادامه داد: دارو‌های رمدسیویر و فاویپیراویر به علت عوارض بسیاری که دارند برای بیماران سرپایی تجویز نمی‌شود، البته تا حالا هیچ دارویی برای درمان قطعی کرونا معرفی نشده پس بهتر است مردم در صورت پیدا نکردن دارویی در داروخانه‌ها دچار استرس و نگرانی نشوند.

او گفت: در حال حاضر در خصوص داروی تجویزی کلشی‌سین برای بیماران سرپایی کمبود‌هایی داریم که این کمبود به صورت کشوری است و به صورت هفتگی بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

محمدی ادامه داد: خرید دارو از باز سیاه و خارج از شبکه وزارت بهداشت اصلا توصیه نمی‌شود، چون تقلبی و قاچاق محسوب می‌شود و کارآیی هم ندارد، لذا از هم استان‌های می‌خواهیم خارج از داروخانه و بیمارستان دارو تهیه نکنند.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ادامه داد: نباید با پایین آمدن آمار مبتلایان نسبت به رعایت دستورالعمل ها سهل‌انگاری اعمال شود، چون این وضعیت کاملا شکننده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.