معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی انجام شده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی شامل بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود، دندان پزشکی‌ها، مراکز شنوایی سنجی و مامایی استان انجام شده است.

او گفت : اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان این حوزه براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی کار بازرسی از مراکز درمانی را بر عهده دارند.

روشنی افزود: حضور نداشتن مسوول فنی و به کارگیری افراد فاقد صلاحیت از جمله تخلفاتی است که در این مراکز صورت می‌گیرد که در این زمینه برای مرکز متخلف پرونده تخلف تشکیل و از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.

او افزود: با توجه به شروع طرح بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی برای افراد کم توان جسمی - حرکتی، در این طرح تغییر ساختار فیزیکی مراکز درمانی و استانداردسازی آن برای تسهیل ارائه خدمات به کم‌توانان جسمی در دستور کار قرار گرفته است.

روشنی ادامه داد: به روزرسانی بانک اطلاعات پزشکان و ارائه دهندگان خدمات درمانی در استان نیز انجام شده و اطلاعات مربوط به تمام پزشکان، متخصصان و مراکز ارئه دهنده خدمات درمانی ثبت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به گسترش روز افزون تعداد دانش آموختگان رشته‌های پزشکی و افزایش تعداد مطب‌ها یکی از برنامه‌های این معاونت حفظ کیفیت خدمات درمانی است به طوری که ارائه خدمات پزشکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نحوه ارایه خدمات با چک لیست‌های ابلاغی وزارت بهداشت بررسی می‌شود.

روشنی افزود: یکی از اهداف اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقا کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی خدمت‌گیرندگان در تمام سطوح درمانی است.

او از زحمات و تلاش‌های مستمر کادر درمان در جبهه مبارزه با بیماری کرونا قدردانی کرد و از مردم هم خواست با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.