رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در صورتی که دورهمی‌های شب یلدا وجود داشته باشد در نیمه دوم دی ماه منجر به شروع پیک جدید بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در هفته گذشته در همه شاخص‌های کرونا از جمله مرگ و میر، بستری‌ها و تست‌های مثبت روند کاهشی داشتیم که این روند کاهشی با همکاری خوب مردم و همراهی مسوولان میسر شده است.

او گفت : هم اکنون به جزء سه شهرستان ثلاث باباجانی، دالاهو و قصرشیرین بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند، فاصله نارنجی به قرمز شدن بسیار شکننده است و اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت نگیرد، باید منتظر افزایش آمار مبتلایان باشیم و دوباره به وضعیت قرمز بیماری باز می‌گردیم.

او افزود: دورهمی‌های شب یلدا، بسیار نگران کننده است با توجه به اینکه میزبانان شب یلدا معمولا بزرگتر‌های خانواده از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، اگر در این شب دورهمی‌ها برگزار شود و به دیدن بزرگتر‌ها برویم به طور قطع در نیمه دوم دی ماه با افزایش تعداد مرگ و میر و بستری‌های کرونا مواجه خواهیم شد.

مرادی افزود: افزایش آمار مرگ و میر‌ها و مبتلایان باعث برقراری محدودیت‌های بیشتری می‌شود که از لحاظ اقتصادی به مردم فشار مضاعف تری وارد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: محدودیت‌ها همچنان در شهر‌های نارنجی و زرد استان در این هفته نیز تداوم دارد و از مردم تقاضا داریم مراسم شب یلدای امسال را به صورت مجازی و یا با تماس تلفنی برگزار کنند.

مرادی گفت: با رعایت مردم و آمدن واکسن کرونا سال آینده همه آیین‌ها به خوبی و شادمانی برگزار شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.