رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نشست‌های نقد رای می‌تواند بر غنای آرای محاکم قضایی به ویژه در پرونده‌های مهمی که مورد توجه جوامع علمی کشور است، بیافزاید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در دومین نشست نقد رای دادگستری کل استان کرمان گفت: در حوزه نقد آرا باید به مانند روال معمول در نگارش مقالات علمی که نگاشته می‌شود با یک پرونده و موضوع خاصی که در گردش کار می‌آید، تشریح شود و این موضوع از نگاه قضایی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته و نهایتا صدور حکم در آن قرار گیرد.

او با اشاره به تعریف اسباب موجه موضوعی و حکمی که قاضی در رای تشریح می‌کند، افزود: برایند جلسات نقد رای باید صدور احکام متقن، مستدل و مستحکم باشد که همه نکات در آن مورد توجه قرار گرفته باشد و حکم بتواند در مجامع علمی و ودانشگاهی کشور مورد بحث قرار گیرد و روز به روز بر غنای علمی جامعه حقوقی و حوزوی کشور افزوده شود.

موحد بیان کرد: قطعا این موارد پشتوانه‌ای برای دستگاه قضایی و آینده قضا و اجرای عدالت در جامعه و کشور ما خواهد بود.

رییس شورای قضایی استان کرمان  از مشارکت رییس و مستشار شعبه یک کیفری کرمان در دومین نشست نقد رای استان کرمان قدردانی واظهار کرد: با وجود تمامی نقاط قوت واشکالات مطرح شده در این رای، خدشه جدی و محکمی به آن نمی‌توان وارد کرد و استحکام کافی را دارد و رای خوب و قابل تقدیری صادر شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست از استقبال گسترده قضات استان کرمان برای مشارکت در جلسات نقد رای خبر داد و گفت: پس از هر جلسه مباحث مطرح شده در جلسه پیاده سازی و منتشر می‌شود.

محمدباقر اسلامی اظهارداشت: انتشار مطالب مطرح شده در نشست‌های نقد رای در پرتال دادگستری در ارتقای ظرفیت کارشناسی بسیار کاربردی بوده است.

نخستین نشست نقد رای دادگستری استان کرمان ۲۹ ابان ماه سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار