در ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی مصوب شد فعالیت اصناف استان مرکزی در دو روز آخر آذر محدود شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه ستاد مقابله باکرونا در استان مرکزی با حضوراعضا و ادارات مربوطه در اراک برگزار شد و در این جلسه مطرح شد که فعالیت اصناف استان مرکزی در روز‌های شنبه و یک شنبه، دو روز آخر آذرماه که منتهی به شب یلدا می‌شود فعالیت اصناف استان مرکزی تا ساعت ۱۸ باشد.

فعالیت اصناف استان مرکزی در این دو روز از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

در این جلسه مطرح شد که با توجه به تغییر وضعیت همه شهر‌های استان مرکزی محدودیت‌هایی با توجه به وضعیت شهر‌ها از شنبه ۲۲ آذرماه در استان تا پایان هفته اعمال می‌شود.

بر این اساس در شهر‌های زرد (شهرستان‌های تفرش، خنداب و زرندیه) ادارات با حضور دو سوم کارمندان و در شهر‌های قرمز (بقیه شهرستانها) ادارات با حضور ۵۰ درصد کارکنان فعالیت داشته باشند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی اراک شهرستان‌های تفرش، خنداب و زرندیه در وضعیت زرد کرونا و شهرستان‌های اراک، ساوه، آشتیان، محلات، دلیجان، خمین، شازند، فراهان و کمیجان در وضعیت قرمز قرار دارند.

در جلسه ستاد مقابله باکرونا در استان مرکزی همچنین مصوب شد که محدودیت تردد شبانه خودرو‌های شخصی در داخل شهر‌های استان مرکزی (از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح) تا آخر آذرماه ادامه پیدا کند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت که در موج اول با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.