دادستان مرکز استان از اجرای طرح‌های مقابله با سیلاب دهنه محمدآباد شهرستان علی آبادکتول بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان گرگان در این بازدید با تاکید بر اجرای طرح‌های پیشگیری از سیلاب در استان گفت: بر اساس نظر کارشناسی در پرونده سیل گلستان، اجرانشدن یا ضعیف اجرا شدن اقدامات پیشگیرانه یکی از علل خسارت‌های وارد شده به استان در سیل اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ بود.

سیدحسینی افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها هم یکی دیگر از علل بروز خسارت‌های جانی و مالی در بارندگی‌های شدید و سیلاب است و باید منابع طبیعی و امور آب برای قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها به ویژه در دهنه محمدآباد به موقع اقدام کنند.

دادستان در این بازدید خطاب به مسئولان منابع طبیعی استان خواستار تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری و شناسایی مناطق پرخطر رودخانه‌ها در بالادست و ایمن سازی آن شد.

ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی استان هم در این بازدید گفت: حوزه محمد آباد یکی از حوزه‌های سیل خیز استان و از سرشاخه‌های گرگانرود است که در سیل سال ۹۸ نقش به سزایی در میزان رواناب به سمت شهر‌های آق قلا و گمیشان داشته است.

او افزود: طرح‌های آبخیزداری در این منطقه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده است و امسال عملیات آبخیزداری آن به پایان خواهد رسید.

قزلسفلو افزود: یک میلیون و ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی استان نیازمند اجرای عملیات آبخیزداری است که تاکنون مطالعات آبخیزداری در یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار انجام شده و در ۶۵۰ هکتار هم عملیات آبخیزداری صورت گرفته است.
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.