مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از آغاز طرح زمستانی هلال احمر در کردستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: طرح زمستانی هلال احمر از دیروز همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شده و ۲۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر کردستان در طرح زمستانی فعالیت می‌کنند.

او افزود: این طرح در قالب ۱۱ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه پشتیبان، پایگاه تیم واکنش سریع و پایگاه امداد هوایی اجرا می‌شود.

جلالی بیان کرد: این طرح تا اواخر فصل زمستان و به مدت ۹۰ روز ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، در این طرح یک فروند بالگرد در قالب پایگاه امداد هوایی نیز برای شرایط اضطراری در حالت آماده‌باش است.

او از امکان اسکان اضطراری در پایگاه‌های امداد جاده‌ای برای مسافران هم خبر داد و عنوان کرد: امکانات لازم برای این منظور در نظر گرفته شده است.

جلالی عنوان کرد: در طرح زمستانی، ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ خودروی پیشرفته نجات، یک دستگاه خودروی چند منظوره آرگو و ۱۰ دستگاه خودروی کمک‌دار در حالت آماده‌باش بوده و جهت شرایط اضطراری فعالیت خواهند کرد.

او افزود: در طرح امداد و نجات زمستان ۹۳ نفر در روز و در طول طرح جمعاً ۸ هزار و ۳۷۰ نفر از نیرو‌های آموزش دیده متخصص در روز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان توصیه‌هایی به رانندگان در روز‌های زمستانی داشت و گفت: قبل از سفر از وضعیت خودرو، آب و هوا و جاده مطلع شده و در صورت هرگونه حادثه احتمالی یا گرفتار شدن در برف و کولاک با سامانه ملی ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.