فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: فیشینگ کاری که اقدام به برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی می‌کرد در خدابنده دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ غنیمتی فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: در پی دریافت خبری مینی بر تراکنش مشکوک از حساب احدی از شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا خدابنده قرارگرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس پس از انجام یکسری عملیات سایبری و فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم در  خدابنده شدند.

سرهنگ غنیمتی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد، متهم از شش ماه پیش با کمین کردن در مقابل عابربانک‌ها اقدام به شناسایی قربانیان کهنسالی که بی سواد بودند می کرده و در فرصتی مناسب به بهانه کمک به برداشت وجه، اقدام به تعیین رمز دوم و عکسبرداری از کارت کرده و با همکاری خانواده خود، اقدام به برداشت  مبالغ کمتر از یک میلیون ریال از حساب قربانیان می‌کرد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه ارتکابی خود مبنی بر برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: شهروندان در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی خود کوشا بوده و به هیچ وجه کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام برداشت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.