ارتش مصر از کشته و زخمی شدن ۶ نظامی این کشور در مبارزه با عناصر تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش مصر روز سه شنبه اعلام کرد دست کم شش نظامی این کشور در عملیات چند روز گذشته نیرو‌های امنیتی در مناطق شمال شرق این کشور کشته یا زخمی شده اند.

براین اساس، سرهنگ تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در چندین عملیات زمینی و هوایی یگان‌های ارتش مصر علیه گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه سینای شمالی که از تاریخ یکم تا هشتم دسامبر صورت گرفت‏، ‏دست کم شش نظامی مصری از جمله دو افسر ارتش کشته یا زخمی شدند.

الرفاعی در این بیانیه به آمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌ها اشاره‌ای نکرد. سخنگوی ارتش مصر در ادامه افزود: دست کم ۴۰ فرد مسلح وابسته به گروه‌های تکفیری هم در حملات اخیر نیرو‌های ارتش در منطقه سینای شمالی واقع در شمال شرق مصر کشته شدند.

سرهنگ تامرالرفاعی تاکید کرد نیروی هوایی مصر در حملات روز‌های اخیر در منطقه راهبردی شمال شرقی کشور موفق شد ۴۳۷ مخفیگاه و انبار مواد منفجره متعلق به گروه‌های مسلح را منهدم کند. در این حملات همچنین ۲۵ تن از عناصر تکفیری به هلاکت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد دست کم ۱۵ عامل تروریستی وابسته به گروه‌های تکفیری هم در چند عملیات زمینی ویژه یگان‌های ارتش مصر در منطقه سینای شمالی کشته و ۱۳ تن دیگر بازداشت شدند.

سخنگوی ارتش مصر تاکید کرد در منطقه راهبردی غرب کشور هم نیروی هوایی با همکاری و هماهنگی نیرو‌های گارد مرزی مصر موفق شدند ۲۱ خودروی حامل سلاح و مهمات را رصد و منهدم کنند. این محموله‌های سلاح و مواد منفجره در حین تلاش برای ورود به خاک مصر از مرز‌های غربی کشور (در مجاورت لیبی) شناسایی و منهدم شدند.

الرفاعی همچنین افزود: از ابتدای ماه دسامبر ۵ تونل زیر زمینی در منطقه راهبردی شمال شرق مصر کشف و تخریب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار