مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: مادران شهید اسلام صلاحی و شهید ابراهیم محمدلویی، دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرحومه حاجیه خانم احمدی، مادر شهید ابراهیم محمدلویی از شهدای شهرستان زنجان پس از سال‌ها دوری از فرزند شهیدش به دیار باقی شتافت. مراسم خاکسپاری پیکر این مادر شهید و اسوه صبر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بهشت زهرا (س) زنجان برگزار شد.

 شهید ابراهیم محمدلویی چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۵، در روستای مهاباد از توابع شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به شغل کارگری مشغول بود و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

هفتم دی‌ماه سال ۱۳۶۰، ‏در مریوان توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید والامقام در جوار دیگر همرزمان شهیدش در گلزار شهدای پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

مرحومه حاجیه خانم حدیقه ملکی‌پور مادر شهید والامقام اسلام صلاحی از شهدای شهرستان ماهنشان دارفانی را وداع گفته و به سوی حق شتافت، پیکر این مادر شهید و اسوه صبر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خاک سپرده می‌شود.

 شهید اسلام صلاحی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان ماهنشان دیده به جهان گشود و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت.

این شهید والامقام در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۱۳۶۴ در فاو عراق ردای سرخ شهادت را بر سر کشید و روح بلندش به آسمانیان پیوست. پیکر مطهرش مدتی در منطقه جا ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای روستای اوریاد به خاک سپرده شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Japan
شمیم ماهنشان
۱۲:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
روستای اوریاد اشتباهه تو خود ماهنشان به خاک سپرده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رحمت اله علیهما