استاندار زنجان بابیان اینکه طبق هدفگذاری های انجام شده شمار تست‌های روزانه کرونا در زنجان به ۲ هزار مورد افزایش می‌یابد، گفت: این اقدامات با کشور‌های پیشرفته برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه در پیک دوم کرونا طی یک هفته ۱۳۱ نفر بستری در زنجان داشتیم، گفت: اگر در پیک سوم روند این بیماری در استان زنجان ادامه داشت، در هفته یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز درمانی بستری می‌شدند.

او افزود: طی ۲ هفته گذشته تعداد ۱۲۱ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شده اند که در صورت ادامه پیک بیماری، این رقم در یک هفته به ۸۸۰ نفر افزایش پیدا می کرد و این خدمات رسانی را با مشکلات جدی مواجه می‌کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با همکاری‌های بین بخشی شمار بستری‌های کرونایی زنجان به ۴۶۸ نفرکاهش یافت، ادامه داد: اختلاف این آمار نشان دهنده تاثیرات مثبت محدودیت‌ها و همکاری مردم بوده و از طرفی باید گفت که با این اقدام حدود ۶۰۰ نفر نسبت به سناریوی اول و حداقل به طور تقریبی ۳۸۰ نفر کاهش بستری رخ داده است.

او با اشاره به اینکه همین همکاری‌ها موجب شد طی ۲ هفته گذشته نسبت به سناریوی اول ۱۵۲ نفر، سناریوی دوم ۱۱۰ نفر و سناریوی سوم ۹۲ نفر کاهش مرگ ناشی از کرونا در زنجان رخ دهد، گفت: همکاری مردم و اصناف موجب شد میانگین اشغال تخت بیمارستان‌ها در هفته به ۷۳ بیمار کاهش و میزان تست‌های سرپایی مثبت در استان زنجان نیز ۳۹ درصد کاهش یابد.

استاندار زنجان ادامه داد: هم اکنون در  زنجان ۱۱۰ هزار و ۵۷۸ نفر (حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان زنجان) تست کرونا انجام داده اند که تلاش می‌شود این رقم به ۳۰ درصد برسد.

حقیقی افزود: هرچند آمار‌ها از روند کاهشی تست‌های سرپایی و بستری کرونایی زنجان حکایت دارد، اما موضوع بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که می‌تواند وضعیت خطرناک‌تری را  رقم بزند.

او با بیان اینکه خانواده‌های زنجانی بیش از گذشته مراقب افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه سالمندان باشند، ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک امر مهم به شمار می‌رود که تا مهار این بیماری باید مورد توجه عموم قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته در استان زنجان تست افراد مشکوک به کرونا بطور کامل انجام گرفته است، گفت: شمار تیم‌های واکنش سریع نیز نسبت به پیک‌های قبلی موفق‌تر عمل کرده و همین همکاری‌ها موجب شده سرعت بیماری در شهر زنجان روند کاهشی داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه حفظ وضعیت کرونایی شهر زنجان اهمیت بسزایی دارد، گفت: در این ارتباط روند کاهش بیماری در ابهر چندان معنادار نیست که این موضوع نشان دهنده این است که باید برنامه ریزی های لازم انجام گیرد و از طرفی وضعیت بیماری خرمدره نیز شکننده است.

حقیقی به وضعیت بیماری کرونا در طارم اشاره کرد و افزود: این شهرستان با استان‌هایی که پیک بیماری بالایی دارند همجوار است  و بر این مبنا باید محدودیت تردد اعمال شود و از طرفی کارفرمایان به دلیل شرایط کرونایی از کارگران فصلی مورد نیاز استفاده می‌کنند که این کار نیز آمار بیماری را در طارم افزایش می‌دهد.

او در ارتباط با طرح "شهید قاسم سلیمانی" گفت: مسئولیت انجام بخش‌هایی از این طرح از قبیل آماده سازی نقاهتگاه‌ها و قرنطینه کردن بیماران، در شهرستان‌ها با فرمانداران، ساماندهی سالمندان بر عهده مدیرکل امور اجتماعی و انجام تست‌های سرپایی نیز به عهده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان می باشد.

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت تشکیل ستاد خیرین در استان زنجان، افزود: این ستاد در تامین اقلام مورد نیاز نقاهتگاه‌ها از جمله در تهیه اقلام غذایی نقش اثرگذاری  می‌تواند داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.