کارشناس پرستاری بخش‌ای سی یو بیمارستان سیدالشهدا فارسان به مردم توصیه کرد: در صورتی که به بیماری کرونا مبتلا شدند، آنرا کتمان نکنند تا بتوان مراحل درمان را اجرا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، زینب خسروی فارسانی کارشناس پرستاری بخش‌ ای سی یو بیمارستان سیدالشهدا فارسان اظهار داشت: وقتی با بیمارانی که مبتلا به بیماری کرونا هستند صحبت می‌کنیم و دلیل ابتلای آن‌ها را جویا می‌شویم، اکثرا عنوان می‌کنند که در مراسمات و تجمعات جشن یا عزاداری شرکت کرده و مبتلا شده اند.

او افزود: در برخی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری فرهنگی وجود دارد که برای احترام به یکدیگر افراد زیادی در مراسماتی مثل ترحیم یا جشن شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


خسروی فارسانی اضافه کرد: این فرهنگ در شرایط بحرانی حال حاضر که در آن به سر می‌بریم به نوعی امکان‌پذیر نیست، اکنون که در اپیدمی کرونا به سر می‌بریم باید تجمعات کمتر شود تا موارد ابتلا کاهش یابد.

او ادامه داد: مردم در برابر ویروسی هوشمند قرار دارند، اما رفتار آن‌ها دقیق‌تر و هوشمندتر شده است و دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت می‌کنند.

خسروی فارسانی به مردم توصیه کرد: چنانچه به بیماری کرونا مبتلا شدند نترسند و سعی نکنند بیماری خود را کتمان کنند، افراد بیمار حتما باید برای سیر مراحل درمان خود به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.