معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رعایت موازین بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌های شب یلدا را مقدمه‌ای برای مساعد شدن شرایط برای برگزاری ایام عید نوروز عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید_۱۹، در کل کشور سه موج بیماری کرونا را تجربه کردیم، اما در این استان به سادگی دو موج اول سپری شد تا جایی که برخی بخش‌های کرونا در بیمارستان‌های استان تعطیل شدند، اما نتوانستیم از موج سوم به راحتی عبور کنیم.

او افزود: تا فروردین‌ماه ۹۹ تنها ۳۱۳ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود داشت، اما رفته رفته وضعیت بیماری بدتر شد، تا جایی که در نیمه اول آبان ماه ۵۹۰ بیمار و در نیمه دوم آبان ۵۵۰ بیمار قطعی در استان بستری شدند.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: در یک ماه ۲۰۱ مورد فوتی در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید و اگر روند صعودی بیماری ادامه پیدا می‌کرد به آمار ۲۲۰ فوتی در یک ماه نیز می‌رسدیم، اما خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت مردم در هفته آینده موارد فوتی کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه شب یلدا دغدغه کادر بهداشت و درمان است ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود مراسم شب یلدا را کاملا فراموش کنند چراکه اگر رعایت نکنند در هفته اول دی‌ماه موارد سرپایی افزایش می‌یابد، از دهم همین ماه موارد بستری و از نیمه ماه به بعد مجددا شاهد موارد فوتی خواهیم بود.

رحمانی گفت: اگر در بحث شب یلدا از سوی مردم رعایت خوبی صورت گیرد می‌توان به برگزاری ایام عید نوروز و ۱۳ بدر امیدوار بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
افتضاح اصلا خوشم نیامد
آخرین اخبار