رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بروز بیماری کرونا طی ۲ تا ۳ روز گذشته نسبت به روز‌های قبل در ۳ شهر فارسان، فرخشهر و هفشجان افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بروز بیماری کرونا طی دو تا سه روز گذشته نسبت به روز‌های قبل در سه شهر فارسان، فرخشهر و هفشجان افزایش داشته است و در صورت عدم توجه، این شهر‌ها می‌توانند تبدیل به کانون بحران شوند.

او در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این طرح در سه محور مراقبت، نظارت و حمایت اجرا و تا پایان شیوع کووید ۱۹ ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: پیش از اعمال محدودیت‌ها با کاهش تجمعات و دورهمی‌ها و پس از اعمال محدودیت‌ها با توجه ویژه مردم به رعایت دستورالعمل ها، سیر فزاینده بیماری کرونا متوقف شد.

او ادامه داد: ورود بیماران به بیمارستان‌ها کاهش داشته است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصدی بستری بیماران در مراکز درمانی کاهش داشته است، لذا انتظار می‌رود، طی این هفته و هفته آینده شاهد کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان باشیم.

شیرانی با بیان اینکه ثبات نسبی در شیوع بیماری کرونا شکننده است و حفظ این روند نیازمند تلاش همگانی و برای پیشگیری از رشد تصاعدی میزان ابتلا است گفت: حملات به ویروس کرونا در اصطلاح ورزشکاران باید ضربتی و پر دامنه‌تر باشد.

او افزود: برای کاهش شیوع بیماری رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و اعمال محدودیت‌ها به مدت حداقل دو دوره کمون بیماری توصیه می‌شود و مردم حداقل تا دو هفته دیگر نیز مردم از ایاب ذهاب و تردد‌های غیرضرودی و تشکیل تجمعات و مهمانی و مراسم‌های عزا و جشن خودداری نمائیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار