رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، گفت: با تشکیل ۱۸۰ هسته مسئله محور، مسائل جاری فارس شناسایی و مطالبات مردم به نوعی پیگیری می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید یوسفی رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، بیان کرد: شاید تا قبل از این بسیج دانشجویی در موضوع  مسائل مردم به صورت محوری ورود نکرده بود و گاه به صورت خودجوش حرکت‌های مطالبه‌گری در این زمینه وجود داشت اما در یکی دو سال گذشته محوری‌ترین برنامه بسیج دانشجویی تشکیل هسته‌های مسئله‌ محور در  فارس بوده است.

او، تصریح کرد: هر هسته، حول یک مسئله شکل می‌گیرد و  فعالیت‌های پژوهشی و اقدام عملی برای حل آن انجام می شود  که انتظار می رود  این رویکرد اصلی بسیج دانشجویی امسال بتواند مشکلی از مشکلات مردم را برطرف کنند.

یوسفی، ادامه داد: نمی‌توانستیم آینده دانشجویی را در تربیت نیروهای هم طراز با کادر انقلاب اسلامی و مجموعه بسیج دانشجویی تضمین کنیم از این رو  تصمیم گرفتیم یک نقشه راه با همین مضمون را دنبال کنیم تا بتوانیم با تبیین یک نظام تربیتی منظم و به صورت سالیانه با تربیت نسلی در هر ورودی دانشگاه، کنش‌گری در طول مدت دانشجویی بودن را انجام داده تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی نیز در محیط کار و زندگی بتوانند موثر بودن در محیط بیرونی و فضای اجتماعی را تمرین کرده و ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، افزود: این کار، نیازمند فعالیت منظم با پشتکار مجموعه بسیج دانشجویی دارد تا بتواند چنین نیروهایی را برای حل مسائل کشور و کنش‌گری فعال در فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آینده تربیت کند.

او، اضافه کرد: اگر در گذشته مطالبه‌گری‌های بسیج دانشجویی استان محدود به شهر شیراز بود، امسال در همه شهرستان‌ها مطالبه‌گری‌های فعال را از سوی دانشجویان شاهد هستیم که مطالبه‌گری دانشجویی امروز جایگاه بسیار مطلوبی را پیدا کرده است.

یوسفی، اظهار کرد: با نگاه به تاریخ جنبش دانشجویی کشور مشاهده می‌کنیم این جنبش در تاریخ و پیروزی انقلاب اسلامی فعال و تاثیرگذار بوده اما در چند سال اخیر تمام فعالیت‌های جنبش دانشجویی کمی کمرنگ‌تر شده و شاید به دلیل تغییر نسل دانشجویان باشد که این فعالیت‌ها به پررنگی و موثری گذشته نبوده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، گفت: به نظر می‌رسد امروز مهمترین چالش جنبش دانشجویی و دانشجویان این باشد و باید فکری به حال کیفیت و تلاش‌ های فعال در مسائل روز کشور کرد که این مشکلات با رفع کرونا بهتر از قبل رفع می شود زیرا در این مدت با شیوع کرونا فعالیت‌های میدانی و جنبش‌های دانشجویی زیر سوال رفته و این مسئله، سبب رسیدن دانشجویان به یک تشنگی شده و با از بین رفتن شرایط کرونایی،  جنبش دانشجویی در سطح استان و کشور  فعال شود.

او، بیان کرد: اولین  موضوع مسئله مطالبه‌گری درباره جهش تولید بوده، زیرا استان فارس امروز در مسائل تولیدی  مشکلات زیادی دارد، استانی که مهد تولیدات باغی و کشاورزی در کشور است، صنایع تبدیلی ندارد و تمام محصولاتش با ترانزیت به استان‌های همجوار، به صنایع تبدیلی تبدیل شده  و با چند برابر قیمت  به فارس باز می گردد.

یوسفی، وجود صنایع تبدیلی و مادر را یک فرصت اشتغال‌زایی و جهش تولید بسیار مهم و تاثیرگذار در استان فارس دانست و تصریح کرد: دانشجویان باید با مطالبه‌گری از مسئولان در این گونه مسائل و نیز صنایع سنگین و مادر باید پیش قدم باشند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، نزدیکی فارس و استان‌های دیگر به خلیج فارس و درگاه های صادراتی را یک مزیت دیگر  استان دانست که به دلیل نبود صنایع مهم از دست رفته در جنوب فارس این  موضوع کلان می‌تواند مطالبه‌گری دانشجویان را به همراه داشته باشد تا نه فقط امسال بلکه در دراز مدت بتوانیم فارس  را به جایگاه واقعی  تولید و صادرات برسانیم.

او،  ادامه داد: مهارت ‌آموزی دانشجویان در این بعد بسیار مهم است، زیرا دانشگاه‌ها به صورت تخصصی به این حیطه وارد شده‌اند و دانشگاه‌های فنی استان در تربیت و آموزش دانشجویان و حوزه تولید ایفای نقش می‌کنند که مهارت‌های لازم را در سطح دانشگاه‌ها فرا می‌گیرند، اما مسئله ای دیگر با عنوان ارتباط صنعت و دانشگاه در این زمینه وجود داشته است که دانشجویان می‌توانند به واسطه نقش‌آفرینی و کنشگری در این زمینه، حلقه واسط را ایجاد کرده و با صنعت مرتبط شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار