شیوع ویروس کرونا در کشور روی جنبه‌های مختلف نشر تاثیر گذاشته و حتی نوع فروش کتاب را هم تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در کشور روی جنبه‌های مختلف نشر تاثیر گذاشت؛ حتی نوع فروش کتاب را تغییر داد. این روز‌ها مخاطبان کتاب بیشتر از سایت‌های فروش کتاب استقبال می‌کنند. برخی از این سایت‌ها بین مخاطبان کتاب شناخته شده هستند، اما آیا این ویژگی در تمام سایت‌های فروش کتاب وجود دارد و می‌توان به هر سایت فروش کتابی اعتماد کرد؟


بیشتر بخوانید


رضا حاجی آبادی مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس، در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره گفت: نمی‌توان به تمام سایت‌های فروش کتاب اعتماد کرد. برخی از این سایت‌ها محتوای کتاب را می‌فروشند.

وی افزود: حجم ناشرانی که با سایت‌های فروش محتوا همکاری دارند، آنقدر زیاد است که می‌توان آن‌ها را به اصطلاح بازار فروش کتاب‌های الکترونیک دانست. برای همین ناشران می‌توانند محتوای کتاب‌هایشان را در اختیار مردم بگذارند. آن‌ها فقط محتوای کتاب را می‌فروشند و مردم هم برای تهیه کتاب هایشان با مشکل مواجه نمی‌شوند.

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: برخی سایت‌ها فروش اینترنتی کتاب را انجام می‌دهند. مشهورترین آن‌ها در خارج از کشور آمازون است. این سایت کتاب‌ها را به صورت دیجیتال می‌فروشد. برخی از سایت‌ها هم نسخه چاپی کتاب را می‌فروشند. در این بخش چون بحث جرایم اینترنتی و مسائل سخت افزاری مطرح است و از آنجا که باید حداقل ۵ نسخه کتاب را از ناشر بگیرند، با توجه به تولید ۶۰ هزار عنوان کتاب درسال به یک انبار بزرگ برای نگهداری کتاب نیاز هست. این‌ سایت ها، همان نسخه تکامل یافته پخش‌های کتاب به صورت الکترونیک هستند.

حاجی آبادی بیان کرد: به تمام سایت‌های فروش کتاب فیزیکی نمی‌توان اعتماد کرد. مخاطبان کتاب می‌توانند به سایت‌های معتبر در این زمینه مراجعه و کتاب مورد نظرشان را انتخاب کنند. این سایت‌ها می‌توانند کتاب را مستقیم از طریق سایت ناشر تهیه کنند. این مطمئن‌ترین راه تهیه کتاب برای مخاطبان آن است. تمام ناشران فعال کشور سایت دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار