فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم از رهاسازی تعدادی از پرندگان وحشی از گونه‌های مختلف به مناسبت روز جهانی خاک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا عابدی مقدم،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم اظهار کرد: به مناسبت ۱۵ آذرماه روز جهانی خاک با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم»، ۸ پرنده وحشی از گونه‌های مختلف آبزی، کنار آبزی و شکاری در زیستگاه خود رها شدند.

او با بیان این که این تعداد از پرندگان از سوی شهروندان به اداره کل محیط زیست تحویل داده شده و یا از متخلفان کشف و ضبط شده اند، عنوان کرد: این پرندگان وحشی شامل ۲ عدد چنگر معمولی، ۲ عدد فلامینگو، یک عدد درنا، یک عدد یلوه آبی و یک عدد سارگپه پابلند بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم ادامه داد: ۳ عدد دلیجه معمولی، یک عدد جغد شاخدار و ۲ عدد سارگپه پابلند نیز که نیاز به تیمار و رسیدگی بیشتری داشتند، از سوی یکی از دوستداران طبیعت در حال نگهداری است و به محض آمادگی برای رهاسازی، این کار انجام خواهد شد.

او از همکاری و مشارکت نیرو‌های انتظامی و آتش نشانی در کشف و برخورد با تخلفات زیست محیطی، نجات و زنده گیری حیات وحش قدردانی کرد و گفت: بدون تردید حفاظت اصولی و هوشمندانه از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری، نیازمندی همکاری، مشارکت و تعامل همه مردم و مسئولان است.

عابدی در پایان خواستار رسیدگی و مهربانی هرچه بیشتر شهروندان با طبیعت و جانوران وحشی به ویژه در روز‌های سرد سال شد و گفت: گزارش‌های خود را مبنی بر نگهداری، شکار ، صید و خرید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی را با شماره تلفن‌های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ در میان بگذارید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار