استاندار کرمان با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان گفت: فرمانداران باید در همه نقاط استان کرمان آمادگی کامل داشته باشند تا اتفاقی نیفتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان صبح امروز در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان با تبریک روز جهانی داوطلبان، گفت: اگر این جمعیت سازماندهی شده داوطلبانه نباشد، بسیاری از وقایع و حوادث را با سختی مدیریت می‌کنیم و در کمک رسانی به موقع با مشکل مواجه می‌شویم.

او به ۱۳ آذر روز جهانی معلولان نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان را به رعایت حال این قشر مهم جامعه در طراحی مبلمان شهری و فضا اداری فرا می‌خوانیم تا به این مسئله مهم توجه داشته باشند.

زینی وند تصریح کرد: کرمان از استان‌هایی بود که در سیل خوزستان و شهرستان حمیدیه خیلی خوب عمل کرد و تجاربی به دست آورد و به دنبال آن، کمک خوبی به آن منطقه شد.

استاندار کرمان به هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان به دلیل فعالیت سامانه بارشی از امروز شنبه تا پایان روز سه شنبه، اشاره کرد و بیان داشت: فرمانداران باید آمادگی کامل داشته باشند، حالت انفعالی در حوادث خیلی به ما آسیب می‌رساند و باید اکنون به نحوی در همه نقاط آمادگی داشته باشیم که اتفاقی نیفتد.

او با اشاره به اینکه مدیریت صحنه نیز به آمادگی بستگی دارد و هشدار‌ها به ویژه در ورودی سیل از سمت استان‌های دیگر خیلی اهمیت دارد، افزود: فرض بر آمادگی ۱۰۰ درصدی است و فرمانداران باید مستقیما کار را مدیریت و همه امکانات را تجهیز کنند تا نیازی به خارج از شهرستان نداشته باشند، مگر اینکه سطح حادثه وسیع باشد.

زینی وند تصریح کرد: فرمانداران و شهرداری‌ها از امکانات و تجهیزات شهرستان استفاده و با بسیج امکانات نظامی کار را مدیریت کنند تا روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای دچار مشکل نشوند.

او بیان داشت: اداره کل عشایری نیز باید به عشایر اطلاع رسانی داشته باشد تا بارش باران که نعمت الهی است برای مردم مشکل ایجاد نکند.

مالک اژدری فرماندار راور نیز در ارتباط ویدئوکنفرانس با جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: در شهرستان راور آمادگی داریم و جلسه فوق العاده ستاد بحران را روز گذشته تشکیل داده ایم.

او افزود: مشکل مهم ما در راور پل رودخانه کالیشور است که درخواست داریم عملیات ساخت پل آغاز شود؛ زیرا در پی سیل پارسال دهانه‌های پل کم شده و اگر سیل جاری شود، مشکل خواهیم داشت.

اژدری تصریح کرد: در بخش کوهساران شهرستان راور که زلزله خیز است، ساخت و ساز‌های خوبی صورت گرفته و در این زمینه مشکلی نداریم و لایروبی رودخانه‌ها نیز انجام شده و امیدواریم مشکل خاصی به وجود نیاید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.