شناسایی ۱۳۸ هزار فرد دارای معلولیت توسط بهزیستی فارس

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در استان پرجمعیت فارس، بیش از ۱۳۸ هزار نفر معلول شناسایی و تحت پوشش این اداره کل قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدصادق کشفی نژاد به مناسبت روز جهانی معلولان با بیان اینکه معلولان جسمی با حدود ۵۵ هزار نفر بیشتر فراوانی آمار در معلولیت‌ها داراست، اظهار داشت: معلولیت ذهنی با ۲۸ هزار و ۲۳۵ نفر، ناشنوایی و کم شنوایی ۲۰ هزار و ۹۳۶ نفر، بینایی و کم بینایی ۱۹ هزار ۹۳۷ و اعصاب و روان ۸ هزار و ۲۷۶ نفر و ۵ هزار ۸۳۰ نفر صوت و گفتار به ترتیب در آمار معلولان استان قرار دارند.

او افزود: به عبارت دیگر ۳۱ هزار و ۶۵۶ نفر از این عزیزان دارای معلولیت خفیف، ۴ هزار و ۴۹۵ دارای شدت معلولیت متوسط، ۴۵ هزار و ۸۲۱ نفر دارای معلولیت شدید، ۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر دارای معلولیت خیلی شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۱۷۷ نفر از این افراد از خدمات مستمر اداره کل بهزیستی استفاده نموده و سایرین در اولویت دریافت مستمری هستند.

کشفی نژاد ادامه داد: تعداد ۳۲ هزار نفر افراد دارای معلولیت‌های مختلف در نوبت بهره مندی از خدمات بهزیستی قرار دارند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۹ مرکز تحت عناوین مراکز شبانه روزی، ویزیت در منزل، خانه‌های پناهگاهی، مراکز روزانه آموزشی توانبخشی همچنین حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی به ۶ هزار نفر از معلولان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ۵ هزار و ۴۲۹ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف با معلولیت‌های مختلف تحت حمایت این سازمان هستند.

کشفی نژاد ادامه داد: همچنین تعداد ۱۴۸ نفر دانشجوی دارای معلولیت، مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و تعداد ۱۵۰۰ نفر دانشجوی دارای معلولیت مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های آزاد، تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۱۱ نفر دارای معلولیت ضایع نخاعی هستند که بالغ بر ۵۵ درصد از این تعداد به علت تصادف با وسیله نقلیه دچار ضایع نخاعی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار