شخصی که اقدام به خارج سازی و سرقت پیاز‌های گل نرگس در اراضی ملی نرگس زار بلبلک بخش جره و بالاده کازرون می‌کرد با هوشیاری ماموران حفاظتی منابع طبیعی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون، گفت: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تخریب ذخیره گاه ارزشمند گل نرگس در منطقه نرگس زار بلبلک و سرقت پیاز‌های گل، بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه و کنترل نامحسوس موفق به دستگیری  فرد متخلف  شدند.

او، بیان کرد: فرد متخلف با استفاده از تراکتور اقدام به خارج ساختن پیاز‌های گل نرگس در این ذخیره گاه ارزشمند می‌ کرد که با اطلاع رسانی به موقع و اقدام سریع ماموران ناکام ماند.

ایران محبوب، با اشاره به همکاری خوب عوامل قضایی در این عملیات، تصریح کرد: متخلف پس از تحقیقات تکمیلی و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون، ادامه داد: نرگس زار‌های موجود در شهرستان کازرون به عنوان تنها ذخیره گاه‌های طبیعی این گیاه ارزشمند در استان فارس شناخته می‌شوند و وظیفه همه ما مراقبت و نگهداری از این میراث گرانبها است.

او، از مردم  درخواست  کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی،  مراتب را از طریق تماس به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
پیاز گل نرگسم دزد داره ای خدا
آخرین اخبار