مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کازرون گفت: برداشت گل گلایول از فضای باز در سطح سه هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کازرون آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید نیاکان مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کازرون اظهار کرد: با توجه به حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی و شرائط آب و هوایی مناسب در شهرستان کازرون کشت گل گلایول در فضای باز با استقبال خوب کشاوزران روبرو شده است.

او افزود: در شهرستان کازرون ۱۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل نرگس، گل رز و گلایول اختصاص یافته است.

نیاکان اضافه کرد: امسال برای نخستین بار ۳ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت گل گلایول در فضای باز اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود ۶۰۰ هزار شاخه گل، برداشت شود.

نیاکان، یکی از ویژگی‌های کشت گل در فضای باز را کاهش هزینه مصرف آب، سوخت و پلاستیک نسبت به کشت گل خانه‌ای ذکر کرد.

این مقام مسئول افزود: کاشت و برداشت گل گلایول در شهرستان کازرون در دو نوبت انجام می‌شود؛ نوبت اول در مرداد کشت می‌شود و در آبان برداشت می‌شود و نوبت دوم بهمن کشت و در اردیبهشت و خرداد برداشت می‌شود.

محمد نقابت کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون هم گفت: کشاورزان با هدف پایین آوردن هزینه‌های اضافی واردات گل اقدام به فرآوری پیاز گل گلایول می‌کنند.

او افزود: کشاورزان پس از اتمام برداشت مرحله اول گل گلایول می‌توانند حدود ۲۰۰ هزار پیاز گل را در مکان دیگر فرآوری و برای استفاده مجدد در کشت دوم استفاده کنند و با این روش از هزینه‌های واردات مجدد گل جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.