بر اساس مصوبه امروز مجلس، به دولت برای توقف اجرای پروتکل الحاقی یک ماه مهلت داده شد.

فرصت یک ماه مجلس به دولت برای توقف اجرای پروتکل الحاقیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در ماده ۶ به دولت برای توقف اجرای پروتکل الحاقی یک ماه مهلت دادند.

بر اساس این مصوبه دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشور‌های متعاهد طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی شدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع کامل صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه سند (پروتکل الحاقی) را متوقف کند.

در جلسه صبح امروز به دلیل پیشنهادات فراوان تصویب کلیات ماده ۶ به جلسه عصر امروز موکول شد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
dada
۰۸:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بعد از این همه مدت شوخی با منافع ملت باید بگم هر چند میشه این کار مجلسو قابل تقدیر میدونم ولی عملا اونجور که باید قاطع نیست !!
او ل اینکه اصلا منافع از دست رفته خون دانشمندان هسته ای و عقب افتادگی صنعت و اقتصاد کشور رو جبران نمیکنه !
دوم از همین الان معلومه که حتی اگه بخوان اون چند کشور اقدامی بکنند یکی دو تا مثلا تحریمو بردارن .. چی میشه ؟! روابط ما با جهان عادی میشه ؟ اقتصاد ما رونق میگیره و عزت ما بر میگرده ؟!! زهی خیال باطل!!
سوم چه تظمینی وجود داره که دوباره این عمل تکرار نشه و ما تو چرخه باطل مذاکرات نیوفتیم ؟! هیچی!!
قانونی در مجلس تصویب کنید که دست دولتها رو در تجارت با کشورهایی که ضد منافع ملت ما عمل میکنند ببنده !!نه فقط لاین دولت !! هر دولتی که بعدا میاد !!( شاید بگید اونا ما رو تحریم کردن !!حالا تحریم کردن اونال چه فایده ای داره ؟!! نه عزیزم !! فقط اونی که شطرنج بلده متوجه میشه !! اونا دنبال منافع خودشون هستند اگه بدونند هر نوع ضدیت با ما باعث میشه حتی بعدها هم نتونن منافع اقتصادی در کشور ما داشته باشن فکر میکنید رفتارشون باز همینطوریه ؟!! آمریکا عراقو نابود کرد !! اما فکر میکنید بعد جنگ از منافع اقتصادیش تو عراق دست کشید ؟ کشورهای دیگه هم همینطور!
همینطورکشورهای دوست ما یا کشورهایی که کمتر در ضدیت با منافع ما عمل کردند بدونن منافع اونها با پشتیبانی از ما تضمین میشه فکر میکنید آیا باز سر دو راهی های روابط بین المللی قرار میگیرند ؟!!
اصلا چه اشکالی داره شما هم یه لیست از کشورهایی درست کنید که ضد منافع ما عمل میکنند و همینطور برعکس و هر سال از دولتها بی برو برگرد بخواید که روابط اقتصادی و تجاریشونو بر این اساس تنظیم کنند !! و یا در صورتی که فلان کشور در تضاد با منافع ما عمل میکنه باید برای استفاده از بازار ما هزینه بیشتری پرداخت کنه تا دوستان ما !!! به همین سادگی !! و این لیستو منتشر کنید هر سال !! حتی اگه مضحک باشه !!
مضحک اونه که کشوری مثل فرانسه با کمال پر رویی با کشورت ، دینت و اقتصادت بازی میکنه بعد تو در به در میزنی اقتصادتو باهاش گره بزنی !!! بعد تو کشورت پر باشه از پژو و کوفت و زهره مار !!! بعد باز صنعت نفتت بره قرارداد ببنده با توتال !!
اگه بخوام حال مضحک این روزهای کشور رو بگم صد من کاغذ میشه !!
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۳:۳۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
به این میگویند تصمیم درشان ملت ایران
دولت ما عملا داشت التماس میکرد به غرب که بابا قول ووقرارمون چی شد پس! هی میگفتند صبر کنید ترامپ بره بعد، حالا که ترامپ رفتنی شد تیرخلاص را زدند و نخبه علمی را ترور کردند/ قدم بعدی باید خروج از ان پی تی باشد تا حساب کار بیاد دستشون/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خیلی دیره حتما باید دانشمند از دست میدادیم تا به خودتون میومدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
این همه سال مهلت کافی نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
آفرین به مجلس .
آخرین اخبار