فوق تخصص نوزادان در چهارمحال و بختیاری، در خصوص تقاضای والدین برای زایمان‌های پیش از موعد هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رویا چوپانی فوق تخصص نوزادان در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقاضا‌های مکرر از سوی خانواده‌ها برای تعیین تاریخ زایمان و تولد نوزادان در تاریخ‌های رند با توجه به سپری شدن نهمین روز از آذر ماه اظهار داشت: تاریخ تولد دست کاری شده منجر به زایمان‌های غیر طبیعی است.

او با بیان اینکه زمان زایمان طبیعی بین ۳۸ تا ۴۲ هفته از شروع بارداری بوده و زمان آن غیر قابل پیش بینی و به خواست الهی است متذکر شد: زایمان‌های اجباری عوارضی را شامل می‌شود که قابل چشم پوشی نیست.


بیشتر بخوانید


چوپانی، تعیین تاریخ‌های خاص برای زایمان را موجب بروز عوارض متعدد برای مادر و نوزاد از جمله بستری طولانی مدت مادر در بیمارستان، عفونت‌های محل زایمان و دستگاه تناسلی دانست و افزود: در شرایطی که نزدیک به یکسال است، با بحران شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم و با بستری مادر در مرکز درمانی خطر ابتلای به این بیماری افزایش می‌یابد.

او مادران باردار را از گروه‌های در معرض خطر کووید ۱۹ برشمرد و گفت: بستری در بیمارستان‌ها برای زایمان‌های اجباری خطر ابتلای آن‌ها به این بیماری را افزایش می‌دهد.

چوپانی، سندرم زجر تنفسی برای نوزاد و نیاز به بستری، تحمیل هزینه‌های سنگین بیمارستانی، فلج مغزی، عوارض شدید چشمی مانند کوری نوزاد، بیش فعالی، اختلالات یادگیری را از جمله عوارض ناخواسته تولد‌های تحمیلی برشمرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار