نمایندگان مجلس برای بررسی بیشتر طرحی جهت اصلاح آئین نامه برای عضویت نمایندگان جدید الورود در کمیسیون‌های تخصصی آن را به کمیسیون آئین نامه ارجاع دادند.

طرح افزایش سقف کمیسیون‌ها دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگان در جلسه  علنی امروز (یکشنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی، به این کمیسیون برای بررسی مجدد موافقت کردند.

براساس مصوبه کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس مقرر شده بود؛ ۸ نماینده جدید الورود مجلس با شرط کسب امتیاز بیشتر از آخرین نفر عضو کمیسیون‌های تخصصی مجلس امکان عضویت در این کمیسیون‌ها را داشته باشند که این مصوبه در صحن علنی گذشته مجلس حائز رأی نمایندگان نشد که امروز براساس ماده ۱۳۰ قانون آئین نامه داخلی، با ارجاع مجدد آن به کمیسیون برای بررسی بیشتر موافقت شد.

در ماده ۱۳۰ قانون آئین نامه داخلی مجلس آمده است؛ «اگر طرحى مورد تصویب مجلس یا کمیسیون‏هاى موضوع اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسى واقع نشد بدون تغییر اساسى تا ۶ماه دیگر نمى‌‌توان آن را دوباره به مجلس پیشنهاد کرد مگر با تقاضاى کتبى پنجاه نفر نماینده و تصویب مجلس.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار